شناسهٔ خبر: 32928114 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

تعاونی‌های مشکل‌دار شهرستان‌های هفده‌گانه آذربایجان غربی منحل می‌شوند

R41361/P/S6,48/CT11

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: امسال و در قالب دستورالعمل وزارتی تعاونی‌های مشکل‌دار شهرستان‌های ۱۷ گانه آذربایجان غربی با فعال‌سازی دوباره یا انحلال تعیین تکلیف می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رضا نقی زاده در جلسه رسیدگی به وضعیت تعاونی‌های آذربایجان غربی اظهار داشت: به دستور مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف رونق و احیای  حوزه تعاون استان کمیته رسیدگی به  امور تعاونی‌های مشکل‌دار تشکیل شده است.

وی افزود: این کار به منظور ایجاد هماهنگی  و وحدت در رسیدگی  و حل‌وفصل امور شرکت‌ها  و اتحادیه‌های تعاونی مشکل‌دار  انجام می‌شود.

نقی زاده گفت: این کمیته در سطح  استانی از اعضایی متشکل از مدیرکل به عنوان رئیس کمیته، معاون امور تعاون به عنوان دبیر کمیته و مسئول حراست، کارشناس حقوقی، رئیس اداره مرتبط با  تعاونی در ستاد  و رئیس اداره شهرستان مرتبط با  تعاونی حسب مورد از  اعضای کمیته بشمار می‌روند.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که اگر به تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی  و رونق تولید و تأکیدات دولت تدبیر و امید در رابطه با اشتغال مولد و پایدار توجه داشته باشیم و بخواهیم با تحریم‌های ظالمانه‌ای که استکبار جهانی علیه کشور و مردم  تحمیل کرده مقابله نماییم یقیناً  یکی از راه‌های برون‌رفت از این مسئله، مردم‌نهاد کردن اقتصاد کشور است که مهم‌ترین آن  هم رونق و ترویج بخش تعاون است.

نقی زاده با اشاره به اهمیت حوزه تعاون و راهگشا بودن رونق تولید و رفع مشکلات حوزه تعاون در جهت تحقق شعار سال، به تشریح دستورالعمل نحوه رسیدگی به امور تعاونی‌های مشکل‌دار ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و افزود: بر اساس این دستورالعمل کمیته رسیدگی به تعاونی‌های مشکل‌دار  به صورت منظم و هفتگی تشکیل خواهد شد  و در آن کمیته، شرکت  یا اتحادیه مشکل‌دار  دارای شرایط  ذکر شده در دستورالعمل  ، رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: هر شهرستان موظف است 10 تعاونی مشکل‌دار را شناسایی کند تا مسائل و مشکلات آن موردبررسی قرار گیرد و  بر اساس دستورالعمل  ابلاغی یا منحل شده  و یا در صورت داشتن شرایط  فعال‌سازی شود.

نقی زاده افزود: یکی دیگر از رسالت اصلی این  کمیته، مدیریت اتحادیه‌ها  و تعاونی‌های تأمین نیاز مردم  و فعال کردن این حوزه مهم اقتصادی کشور  است.

انتهای پیام/ش