شناسهٔ خبر: 32926321 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

سیل به 100 واحد مسکونی شهر آشخانه خسارت زد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: سیلاب چهارشنبه شب به 100 واحد مسکونی در شهر آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

رضا رجب زاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از منازل آسیب دیده از سیل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیلاب به منازلی که در مسیر عبور آب بودند بیشترین خسارت را وارد کرده است.
وی بیان کرد: در این راستا، بیشترین خسارت به منازل مسکونی در منطقه شهرک فرهنگیان و مسکن مهر در شهر آشخانه و منازل همکف وارد شده است.
رجب زاده اظهار داشت:در سیل شب گذشته خسارت جانی نداشته ایم و خسارت ها بیشتر مالی و در بخش لوازم خانگی شهروندان، تخریب دیوارها و آب گرفتگی منازل بوده است.
وی با بیان اینکه منشاء سیل از منطقه بش دره از سمت روستای بیار و زوعلیا بوده است، گفت: کارشناسان هم اکنون در حال ارزیابی و برآورد خسارت ها هستند.
وی گفت: شبکه هدایت آب ها در منطقه مسکن مهر نامشخص است و در این منطقه برای هدایت سیلاب ها کانال و مسیلی اندیشیده نشده است.
وی بیان کرد: کارشناسان و مهندسان در حال بررسی علل ورود سیل به مسکن مهر شهر آشخانه هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این بازدید گفت: مردم نگران نباشند و با توجه به تجربه مسئولان مشکلات برطرف خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: باید مسئولان تمهیداتی اتخاذ کنند تا در منطقه مسکن مهر دیگر شاهد ورود سیلاب به منازل مسکونی مردم نباشیم.
جواد جهانی رئیس جمعیت هلال احمر مانه و سملقان هم در این بازدید گفت: 10 تیم عملیاتی از ساعت اولیه وقوع سیل وارد کار شدند و با هشت موتور پمپ، آبگرفتگی 45 منزل مسکونی و 19 مغازه را تخلیه کردند.
شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و شهر آشخانه با جمعیت بالغ بر 24 هزارو 500 نفر و 8 هزارو 500 خانوار دارد.
7183/ 6042