شناسهٔ خبر: 32922156 - سرویس اقتصادی
منبع: ایرنا | لینک خبر

کشاورزان گندم خود را به دلالان نفروشند

کرمانشاه- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 80 مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در استان تعیین شده است، از گندمکاران خواست گندم خود را به دلالان نفروشند و حتما به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ نوربخش حاتمی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم برای خرید گندم خبر داد و افزود: تمام توان خود را برای تسهیل در خرید گندم به کار خواهیم گرفت.
او با اشاره به اهمیت خرید گندم به عنوان یک محصول راهبردی از معاونت تولیدات گیاهی سازمان خواست با پیگیری و تلاش شبانه روزی کار خرید گندم به صورت مطلوب انجام گیرد.
وی با بیان اینکه کار خرید گندم براساس دستورالعمل خرید انجام خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به تجارب خرید سال های گذشته، مشکلی در کار خرید گندم نخواهیم داشت.
او به مدیران سازمان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها توصیه کرد با برنامه ریزی در مراکز خرید و تشکیل جلسات با مسئولین امر اجازه ندهند دلالان دسترنج کشاورزان را به تاراج ببرند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه این جلسه با بیان اینکه پیگیری و هماهنگی لازم با بانک کشاورزی به عمل آمده تا تمام وجوه گندمکاران به حساب آنها واریز شود، گفت: مقرر شد، هیچ گونه برداشت وجهی از حساب کشاورزان بدهکار به بانک کشاورزی از محل خرید گندم و کلزا صورت نگیرد.
حاتمی همچنین از تمام مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها خواست یک نفر به عنوان ناظر بر کار خرید در مراکز تحویل گندم حضور داشته باشد.
بعد از ارائه گزارش مدیر حفظ نباتات سازمان در خصوص سطح مبارزه با زنگ زرد گندم، حاتمی، سطح مبارزه در طول یک هفته گذشته را مطلوب دانست و بر ادامه مبارزه علیه زنگ تاکید کرد.
وی از پیگیری ها و تلاش شبانه روزی همه همکاران، کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی، مدیریت حفظ نباتات و بخش های مرتبط در خصوص مبارزه علیه زنگ زرد و رشد 400 درصدی سطح مبارزه نسبت به هفته گذشته تشکر کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کانون های آلوده به بیماریهای قارچی و آفات در مناطق مختلف استان شناسایی شده از بخش های مرتبط خواست با چاپ کتابچه و دفترک های نقشه این مناطق را در اختیار شهرستان ها قرار دهند تا کانون های آلوده در سال های بعد زودتر مورد سمپاشی قرار گیرند.
در ادامه این جلسه در خصوص توسعه باغ های دیم، پیشگیری از آتش سوزی در منابع طبیعی، لزوم آموزش بیشتر کارشناسان و کشاورزان در خصوص مسائل ترویجی و آموزشی، بالا بردن سطح رفاهیات کارکنان و سایر موضوعات توسط مسئولین امر مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کرمانشاه بیش از 950 هزار هکتار زمین زراعی دارد که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
سالیانه در استان کرمانشاه 97 هزار هکتار گندم به صورت آبی و 314 هزار هکتار به صورت دیم کشت می شود.
در سال زراعی گذشته 640 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان کرمانشاه خریداری شد.
3033/8066