شناسهٔ خبر: 32921502 - سرویس علمی-فناوری
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از پلی کلینیک فوق تخصصی شاهرود

خبرگزاری صداوسیما

پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
بهره برداری از پلی کلینیک فوق تخصصی شاهرودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این واحد درمانی در چهار طبقه با سه هزار و 349 متر مربع زیربنا و 16 میلیارد تومان هزینه ساخته شده است.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری از این پلی کنیک  گفت: این کلینیک در نوع خود از طرح ها بزرگ کشور است که در قالب طرح تحول سلامت سیاست گذاری شده بود.
جان بابایی افزود: وجود 35 درمانگاه ، آزمایشگاه، تصویر برداری طبی، رادیولوژی، مرکز تصویربرداری ام . آر. آی و داروخانه از ویژگی ها آن است تا به بیمارانی که به درمان سرپایی نیاز دارند با سرعت زیاد خدمات ارائه دهد.
وی با بیان این که حدود 90 درصد خدمات ارایه شده به بیماران کشور سرپایی است افزود: به هر میزان که خدمات سرپایی گسترش یابد، رضایت مردم افزایش یافته و هزینه آن ها کاهش می یابد.
<div id="video-display-embed-code_3509852"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2427558/3509852?width=400&height=300"></script></div>

جان بابایی گفت: یکی از بزرگترین و بهترین اورژانس های استاندارد کشور در بیمارستان امام حسین شاهرود با 5 هزار متر مربع زیربنا ساخته شده که بخشی از تجهیزات آن را وزارتخانه تامین کرده است و بقیه هم بزودی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار داده می شود.
جان بابایی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان شاهرود افزود: توسعه اماکن بهداشتی و درمانی شاهرود به خاطر استفاده مسافران و زائران امام هشتم (ع) ضروری است، ضمن این که بیمارانی از شهرهای اطراف شاهرود که از امکانات درمانی کمتری برخوردارند نیز برای درمان به شاهرود مراجعه می کنند.معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آغاز فعالیت مرکز قلب بیمارستان امام حسین شاهرود افزود: بزودی امکانات مورد نیاز جراحی قلب باز به این مرکز ارسال می شود ، مرکز جامع سرطان هم جزء طرح های خوب دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است که اکنون خدماتی را به بیماران ارایه می کند.
وی افزود : ساختمان مرکز شیمی درمانی ، رادیوتراپی و پرتو درمانی هم بزودی تکمیل می شود تا بیماران سرطانی از آن استفاده کنند.
در این آیین معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حضور داشتند.
<div id="video-display-embed-code_3509863"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2427558/3509863?width=400&height=300"></script></div>