شناسهٔ خبر: 32921356 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسائل افغانستان در اولویت مذاکرات آمریکا با طالبان قرار ندارد/ مذاکرات صلح به این زودی ها به نتیجه نمی رسد

صاحب‌خبر -

عضو شورای عالی صلح افغانستان ضمن تاکید بر این مطلب که مسائل افغانستان در اولویت مذاکرات آمریکا با طالبان قرار ندارد گفت: مذاکرات صلح به این زودی ها به نتیجه نمی رسد.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شهلا فرید، عضو شورای عالی صلح افغانستان طی سخنانی تاکید کرد که این شورا در مذاکرات آمریکا و طالبان هیچ نقشی ندارد.

وی در گفتگو با روزنامه ماندگار چاپ کابل اظهار داشت: مقامات آمریکایی در مذاکره با طالبان اصلا بحث گفتگو با دولت افغانستان را به میان نمی آورند و در صدد به نتیجه رسیدن با طالبان هستند.

عضو شورای عالی صلح افغانستان افزود: آمریکا در تلاش است تا برای خروج از افغانستان با طالبان به توافق برسد اما مسائل مربوط به افغانستان در اولویت مذاکرات آمریکا با طالبان قرار ندارد.

به گفته وی، مذاکره با دولت افغانستان از مسائل فرعی نزد آمریکا است و برای آمریکایی ها چندان اهمیت ندارد که طالبان با حکومت افغانستان وارد گفتگو شود.

شهلا فرید بیان داشت: باید بدانیم که مذاکرات صلح در هیچ جای دنیا در دو یا سه ماه نتیجه نداده است، سال‌ها زمان نیاز است تا مذاکرات نتیجه بدهد و شدت جنگ میان طالبان و نیروهای امنیتی نشان دهنده این مورد است.

این عضو شورای عالی صلح افغانستان گفت: بدون شک مذاکرات به این زودی ها به نتیجه نمی رسد و ممکن است پس از برگزاری انتخابات و ایجاد یک حکومت جدید طالبان حاضر به گفتگو شوند.

وی اضافه کرد: طالبان خواستار رفتن به طرف مذاکره هستند اما تلاش می کنند با افزایش حملات قدرت خود را به نمایش بگذارند تا امتیاز بیشتر کسب کنند.

شهلا فرید، عضو شورای عالی صلح افغانستان افزود: یکی از تلاش‌های طالبان برگزار نشدن انتخابات است، اما اگر انتخابات موفقانه برگزار شود یکی از خواست‌های طالبان عملی نمی‌شود و شکست طالبان را نشان می‌دهد. در این صورت مجبور می‌شوند تن به گفتگو با حکومت افغانستان بدهند.

انتهای پیام/