شناسهٔ خبر: 32921328 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محدودیت‌های غیر منطقی آمریکا نقض آشکار حقوق هوآوی است

شرکت هوآوی در بیانیه‌ای اعلام کرد محدود کردن هوآوی از تجارت در آمریکا، این کشور را امن‌تر یا قدرتمندتر نمی‌سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس پرس، ­در پی اقدام وزارت بازرگانی آمریکا مبنی بر قرار دادن نام شرکت فناوری چینی هوآوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن در فهرست سیاه خود، شرکت هوآوی روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: محدودیت‌های غیرمنطقی آمریکا نقض آشکار حقوق این شرکت به شمار می‌رود.

در بیانیه شرکت فناوری هوآوی چین در این باره آمده است: «محدود کردن هوآوی از تجارت در آمریکا، این کشور را امن‌تر یا قدرتمندتر نمی‌سازد. در عوض این کار موجب خواهد شد آمریکا فقط به گزینه‌های پایین‌تر با قیمت گران‌تر دسترسی داشته باشد.»

این بیانیه می‌افزاید: «افرون بر آن اعمال این محدودیت‌های غیرمنطقی و نامعقول حقوق قانونی هوآوی را نقض می‌کند و دیگر مسائل جدی حقوقی را پیش خواهد کشید.»

وزارت بازرگانی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد شرکت فناوری چینی هوآوی و ۷۰ شرکت وابسته به آن را در فهرست سیاه خود قرار می‌دهد.

به موجب این دستور که در روز‌های آینده اجرایی خواهد شد، این شرکت از خرید قطعات از شرکت‌های آمریکایی بدون کسب تائید دولت آمریکا منع شود و برای خرید فناوری آمریکایی نیازمند مجوز دولت آمریکا خواهد بود.

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دونالد ترامپ از این دستور حمایت کرده است.

انتهای پیام/