شناسهٔ خبر: 32921095 - سرویس فرهنگی
منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

با غول‌های چوبی آشنا شوید +تصاویر

«توماس دمبو»‌ هنرمند اهل دانمارک است که با خلق آثار هنری خود ثابت کرده با استفاده از مواد اولیه بازیافتی می‌توان آثاری فراتر از حد تصورات خلق کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: «توماس دمبو»‌ هنرمند اهل دانمارک است که با خلق آثار هنری خود ثابت کرده با استفاده از مواد اولیه بازیافتی می‌توان آثاری فراتر از حد تصورات خلق کرد.

به گزارش یورونیوز، «توماس دمبو» یکی از چندین هنرمند تجسمی جهان است که به ساخت آثار هنری با استفاده از مواد بازیافتی و زباله‌های پلاستیکی روی آورده است. اما او این بار دست به ابتکار عمل جالبی زده و در جدیدترین پروژه هنری خود غول‌های چوبی با الهام از هیولا‌های افسانه‌ای اسکاندیناویایی خلق کرده است. «توماس دمبو» این آثار هنری چوبی عظیم را با استفاده از چوب‌های بازیافتی در یکی از جنگل‌های «کپنهاگ» خلق کرده است.

زمانی که «توماس دمبو» تنها یک کودک بود اوقات فراغتش را با ساخت سازه‌های چوبی همچون خانه درختی می‌گذارند. چند سال بعد زمانی که به عنوان یک نجار تعلیم می‌دید، تصمیم گرفت به پروژه‌های هنری مختلفی جان ببخشد. از دیگر پروژه‌های هنری «توماس دمبو» می‌توان به جنگلی از زباله‌های پلاستیکی اشاره کرد.

امروزه «توماس دمبو» و تیمش مشغول ساخت انواع لوازم خانگی و یا آثار هنری ملموس‌تری هستند، اما قانون ثابتی که برای تولید تمامی آثارشان وجود دارد، استفاده از مواد بازیافتی به عنوان ماده اولیه این آثار است.

در سال‌های اخیر هنرمندان بسیاری آثار هنری ساخته شده از زباله‌های پلاستیکی و مواد بازیافتی را به نمایش عموم گذاشته‌اند. «بوردالو» دیگر هنرمند تجسمی است که همواره با ساخت آثار هنری‌اش سعی دارد تأثیر زباله‌ها بر طبیعت را نشان دهد. «ورونیکا ریچرووا» که هنرمند اهل جمهوری چک است از بطری‌های پلاستیکی برای خلق آثار هنری‌اش استفاده می‌کند و موزه‌ای با عنوان موزه آثار هنری پلاستیکی را به عنوان خانه آثارش راه‌اندازی کرده است.

تصاویری که در ادامه می‌بینید بخشی از پروژه غول‌های چوبی این هنرمند است: