شناسهٔ خبر: 32921047 - سرویس سیاسی
منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بولتون رفتنی شد؟! / از خریداران ارز 'مالیات گرفته می‌شود' / پوتین درباره برجام: آتش نشان نیستیم / سفر بی سروصدای مقام ارشد قطر به تهران

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پرونده یکی از مدارس در رابطه با رقص با ترانه 'جنتلمن' به قوه قضائیه ارسال شد --- مسعود ثقفی، سخنگوی اداره‌کل آموزش‌وپرورش تهران از ارسال پرونده یک مدرسه تهران به قوه‌قضاییه خبر داده است. این پرونده مرتبط با رقص دسته جمعی دانش آموزان با ترانه "جنتلمن" ساسی مانکن بوده است. ثقفی گفته: "بعد از پخش‌ کلیپ‌های جنجالی، حراست اداره‌کل آموزش و پرورش تهران به بررسی و شناسایی مدارس هنجارشکن پرداخت که در نتیجه یکی از مدارس با تکمیل پرونده حراست به قوه قضاییه معرفی شد."او از ادامه روند بررسی دبستان دیگری در منطقه یک خبر داد و گفته: "به محض این‌که مستندات تکمیل شود، پرونده این مدرسه نیز به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود."

از خریداران ارز 'مالیات گرفته می‌شود' --- از خریداران ارز 'مالیات گرفته می‌شود'محمد قاسم پناهی، سرپرست سازمان امور مالیاتی از از اخذ مالیات از خریداران ارز خبر داده است. پناهی گفته: "کلیه اطلاعات مربوط به خرید ارز اشخاص حقوقی در پایگاه اطلاعاتی مالیاتی بارگذاری شده است و ادارات امور مالیاتی مربوطه مطابق مقررات اقدام می‌کنند." بر اساس آنچه اعلام شده اگر خریدار ارز پرونده مالیاتی مشاغل نداشته باشد ابتدا تشکیل پرونده مالیاتی صورت می‌گیرد و سپس برای گرفتن "مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده اقدام خواهد شد."

توقف ناو آبراهام لینکن در دریای عرب ---  فارس به نقل از "یک مقام آگاه نظامی" گفته "ناو هواپیمابر آمریکایی آبراهام لینکن در دریای عربی متوقف شده و به خلیج فارس نیامده است." در این نقل قول همچنین آمده: "سایر واحدهای شناور رزمی‌شان (آمریکایی‌ها) هم خارج شده و خلیج فارس خالی تر از همیشه است."

پوتین درباره برجام: آتش نشان نیستیم که بتوانیم همه چیز را نجات دهیم --- ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در رابطه با خروج ایران از برجام گفته است "ما آتش نشان نیستیم که بتوایم همه چیزهایی را که کاملا به آن کشور وابسته نیست نجات دهیم؛ ما نقش خود را بازی کرده‌ایم." او گفته است خروج ایران از توافق هسته ای به سود این کشور نیست.

آمریکا دستور خروج کارکنان 'غیر ضروری' خود را از عراق صادر کرد --- وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد دستور داد عراق را ترک کنند.هنوز دلیل این تصمیم آمریکا اعلام نشده، اما در روزهای گذشته واشنگتن ادعا کرده بود که تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی در منطقه افزایش یافته است.

وزیر خارجه قطر بی سر و صدا به تهران آمد؟! -- منابعی به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، چاپ لندن، ادعا کردند که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر طی دو روز گذشته سفری غیرمنتظره به تهران صورت داده و با مقام‌های دولتی ایران دیدار کرده است. او همچنین با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز دیدار کرده است. این منابع، که نخواستند هویت‌شان فاش شود، مدعی شدند واشنگتن از این سفر وزیر قطری به ایران مطلع هستند؛ سفری که مشخص نیست در چارچوب روابط بین دو کشور انجام شده است یا در چارچوب آرام کردن تنش میان واشنگتن و تهران.

 ممکن است بولتون اخراج شود  --- ' نشنال اینترست ' به نقل از دو منبع آگاه آمریکایی نوشت: جاه طلبی های علنی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در تلاش هایش برای تغییر حکومت در ایران، ونزوئلا و کره شمالی ممکن است او را در صف اخراجی های کاخ سفید قرار داده باشد. این مجله آمریکایی در گزارشی به قلم «کورت میلز» به نقل از یک مقام ارشد سابق آمریکایی افزود: شنیده است که ترامپ به دنبال اخراج بولتون است.

«سیگنال هایی از ایران و آمریکا دریافت کرده ام؛ همه چیز به خوبی به پایان می رسد» ---  نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری پس از جلسه هفتگی کابینه عراق گفت: نه امریکا و نه ایران، جنگ نمی خواهند و عراق با هر دو کشور در ارتباط است. وی افزود: مناقشه ایران و امریکا، مسئله پیچیده ای است و ما در تلاش برای یافتن راهی برای حل این بحران هستیم. نخست وزیر عراق همچنین گفت که او سیگنال هایی در پی مذاکره با ایران و امریکا دریافت کرده است که براساس آن همه چیز به خوبی به پایان می رسد.

وزارت دفاع آلمان: ایران نقشی در حادثه الفجیره ندارد --- سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت که هیچ نشانه ای از نقش ایران در انفجار نفتکش های بندر الفجیره امارات وجود ندارد. این مقام نظامی در ادامه اظهارات خود افزود که ارتش آلمان، آموزش نظامیان عراقی در کشور عراق را متوقف کرده است. این در حالی است که بغداد امروز طی بیانیه ای اعلام کرد هیچ نشانه از توقف آموزش نظامیان از سوی آلمان دیده نشده است.

مقام امریکایی: هدف نهایی دولت ترامپ، کشاندن ایران به جنگ است --- یک مقام امریکایی به شرط عدم افشای نامش گفت که «اطلاعات جدید در مورد تهدید افزایش یافته ایران خیلی کوچک (و بی اهمیت) بود و در حد این نبود که به خاطر آن برنامه نظامی به دستور بولتون طرح شود»یک مقام امریکایی به شرط عدم افشای نامش گفت که «اطلاعات جدید در مورد تهدید افزایش یافته ایران خیلی کوچک (و بی اهمیت) بود و در حد این نبود که به خاطر آن برنامه نظامی به دستور بولتون طرح شود» وی همچنین گفت که هدف نهایی کمپین تحریم های اقتصادی از سوی دولت ترامپ کشاندن ایران به درگیری نظامی با آمریکاست.

ترامپ: ایران به زودی خواهان مذاکره خواهد شد‎ --- رئیس جمهوری آمریکا در توییتر نوشته است: رسانه جعلی واشنگتن‌پست و جعلی‌تر از آن نیویورک‌تایمز گزارش‌هایی درباره درگیری درونی (اعضای کابینه‌ام) بر سر سیاست‌های قاطعانه‌ام در قبال خاورمیانه نوشته‌اند. اصلاً هیچگونه درگیری درونی در کار نیست. دیدگاه‌های مختلف مطرح می‌شوند و من تصمیم نهایی و قاطع را اتخاذ می‌کنم. این یک روند خیلی ساده است. دونالد ترامپ اضافه کرده است: من مطمئن هستم که ایران به زودی خواهان مذاکره خواهد شد.

حوثی‌ها: حمله به خط لوله سعودی ربطی به ایران نداشت --- محمدعلی الحوثی به بی‌بی‌سی گفت نیروهای حوثی چهار سال است که علیه ائتلاف به رهبری عربستان می‌جنگند، و جنگ آنها به نیابت از ایران نیست. او گفت ایران هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌ برای حمله نیروهای حوثی به خط لوله عربستان نداشته است.

نماینده دادستان خطاب به هادی رضوی: قد و اندازه تان وام ازدواج بود --- نماینده دادستان تهران خطاب به هادی رضوی بدهکار کلان بانک سرمایه گفت: قد و اندازه شما در حد وام ازدواج است نه وام‌های میلیاردی؛ شگرد رضوی این است که فکر می‌کند او را آدم مهمی می‌دانند در حالی که ما شما را تنها شما را به‌عنوان یک مفسد اقتصادی می‌شناسیم.

تقلب در طلای آب شدهتقلب در طلای آب شده --- با توجه به افزایش قیمت ارز، کاهش ارز پول ملی و ترس مردم به دلیل از دست دادن سرمایه خود بسیاری به فکر تبدلی پول نقد خود به طلا افتادند که به دلیل محاسبه قابل توجه کارمزد بسیاری به سمت خرید طلای آب شده یا همان شمش طلا سوق پیدا کردند که بارها از سوی مسئولین اتحادیه اعلام شد که افراد به خرید طلای آب شده بدون داشتن اطلاعات کافی و کارشناسی نپردازند و حتی واحدهای صنفی را مکلف کردند که از فروش طلای آب شده به عموم افراد پرهیز کنند، در این رابطه این بار مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به امکان تقلب در طلای آب‌شده تاکید کرده طلای آب‌شده به هیچ وجه مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران نیست.

لینک کوتاه کپی لینک