شناسهٔ خبر: 32921007 - سرویس ورزشی
منبع: طرفداری | لینک خبر

گاسپرینی: در بازی با لاتزیو با وجود VAR، پنالتی آتالانتا نادیده گرفته شد؛ داور با این تصمیم به 21 هزار هوادار آتالانتا بی‌احترامی کرد

سرمربی آتالانتا پس از بازی با لاتزیو به شدت عصبانی بود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- پس از شکست مقابل لاتزیو و کسب عنوان نایب قهرمانی کوپا ایتالیا، جانپیرو گاسپرینی گفتگویی با خبرنگاران داشت.

سرمربی موفق آتالانتا در مصاحبه با رای اسپورت گفت:

سرنوشت فینال ها را ثانیه ها مشخص می کند؛ در نیمه اول چند فرصت خوب داشتیم و دو بار توپ را به تیرک زدیم اما در عوض آنها بودند که به گل رسیدند. در نهایت این بازی را روی یک کرنر باختیم. ناراحت کننده است چون انتظار داشتیم در فرم بهتری باشیم. بیایید این شب را فراموش کنیم و تمرکز خود را بر روی بازی های آینده بگذاریم.

در نیمه اول، شوت ده رون در محوطه جریمه به دست باستوس برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت؛ گاسپرینی که در ابتدای مصاحبه آرام به نظر می رسید و تا آن لحظه از این خطای هند اطلاع نداشت، پس از دیدن صحنه آهسته، به شدت عصبانی شد:

این صحنه را در جریان بازی ندیدم اما اتفاقی کاملا جدی است. اگر به دست بازیکن لاتزیو نمی خورد، توپ وارد دروازه می شد. مسیر توپ به وضوح منحرف شد. به طور کلی از عملکرد بانتی در طول بازی خوشم نیامد اما این صحنه باید با VAR بررسی می شد. چنین موردی واقعا ناعادلانه و غیرقابل قبول است. این اتفاقات می تواند زحمات یک فصل تیم را از بین ببرد.

شکست مقابل لاتزیو را می پذیریم چون آنها تیم بسیار خوبی هستند اما نمی توانیم با این تصمیمات داوری کنار بیاییم. تا قبل از اینکه صحنه آهسته برخورد توپ به دست را ببینم، اصلا عصبانی نبودم اما اکنون که صحنه آهسته را مشاهده کردم، آشفته شدم.

بازیکنانم به من گفتند که یک خطای هند وجود داشت اما فکر کردم از آن خطاهایی است که در طول فصل بارها پیش می آید؛ اما این یکی واقعا واضح بود. شاید اصلا این بازی را نمی بردیم اما دیدن این اتفاقات واقعا زشت است. دیداری کاملا متعادل بود که نتیجه اش با دو گل دقایق پایانی و البته یک پنالتی گرفته نشده، مشخص شد. ضمنا باستوس قبل از این برخورد، کارت زرد داشت و این صحنه می توانست کارت زرد دوم او باشد. این اتفاق می توانست سرنوشت بازی را عوض کند.

امشب آتالانتا 21 هزار هوادار در ورزشگاه داشت اما چنین تصمیمی یک بی احترامی کامل به هواداران ما بود. بارها دیده ایم که برخوردهایی از این ساده تر پنالتی گرفته می شود اما این مورد یک هند کامل بود. اگر VAR وجود نداشت قابل درک بود اما اکنون که هست نمی توان تصمیم داور را پذیرفت. این نشانه بدی برای فوتبال ایتالیاست چون حتی با وجود VAR هم برخی باشگاه ها همچنان مثل قبل برنده می شوند. این صحنه، اعتبار VAR را زیر سوال برد. یعنی داور هر وقت دلش خواست باید صحنه را بازبینی کند؟ این یک پنالتی واضح بود که منجر به اخراج بازیکن لاتزیو می شد.

شاید داور ندیده باشد اما مگر می شود کمک داوران ویدیویی هم این برخورد را ندیده باشند؟ از آن ها می خواهم به اینجا بیایند و در این مورد توضیح بدهند. تنها توضیحی که می توانند بدهند این است که شاید برق قطع شده بود و آنها قادر به بازبینی صحنه نبودند! شاید هم چشم آنها بسته بود یا جای دیگری را نگاه می کردند. این اتفاق می توانست بازی را تغییر بدهد. در دقیقه 25، ما یک ضربه پنالتی داشتیم و لاتزیو 10 نفره می شد. شما 21 هزار هوادار آتالانتا را بازی دادید.