شناسهٔ خبر: 32920621 - سرویس ورزشی
منبع: مشرق | لینک خبر

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با مشرق:

ویلموتس نه کارنامه دارد نه سبکش به ما می‌خورد/ با این پول می‌شد مربی بهتری آورد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با هزینه ۱.۵ میلیون دلاری در سال می‌شد مربیان بهتری برای تیم ملی کشورمان به خدمت بگیریم که لااقل کارنامه داشته باشند!

صاحب‌خبر -

سرویس ورزش مشرق – حضور مارک ویلموتس در تهران برای هدایت تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان با واکنش‌های متفاوتی از سوی اهالی این رشته مواجه شد. کارنامه نه چندان موفقی که این مربی از خود در تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج برجای گذاشته ظرف این مدت کوتاه موضوع بحث بساری از طرفداران این رشته بوده است.

ابراهیم قاسمپور در گفت و گو با مشرق، درباره حضور این مربی و نوع فوتبالی که بلژیکی‌ها بازی می‌کنند در قیاس با فوتبال ایرانی حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می‌آید:

*ویلموتس رزومه قوی ندارد!

تا جایی که من اطلاع دارم این مربی رزومه قوی ندارد و جاهایی هم که کار کرده است مانند تیم ملی بلژیک و یا تیم ملی ساحل عاج، هرگز نتایج قابل دفاعی بدست نیاورده است و بعید می دانم بزرگ‌تر از کی روش یا قوی‌تر از او باشد. گرچه معتقدم کی روش هم مربی بزرگی نبود.

بیشتر بخوانید:

نسل طلایی بلژیک حاصل کار ویلموتس نبوده است / او نمی‌داند در ایران سیستم وجود ندارد!
 

ناگفته‌هایی از زندگی شخصی مارک ویلموتس؛ از عشق به همسر تا حضور در حزب اصلاح طلبان!

*انتخاب فدراسیون باری به هر جهت بوده است!

ما در کارنامه کی روش هم می‌بینیم که در ۸ سالی که در ایران بود دو دوره جام ملت‌ها را از دست دادیم. البته کی روش به دلیل ارتباطات قوی که با جهان فوتبال داشت می‌توانست به فوتبال ما کمک کند ولی ایشان نه! من معتقدم که جذب این مربی یا عجولانه یا بدون برنامه ریزی دقیق یا اینکه فقط برای این است که سروصداها را بخوابانند. از این رو مشخص است این فرد را باری به هر جهت انتخاب کردند.

*با این پول مربیان بهتری هم بودند!

اگر قرار است هزینه کنید که خوب هم برای این مربی هزینه شده است و من شنیده‌ام چیزی در حدود ۱.۵ میلیون دلار برای خودش و دستیارانش در سال هزینه شده، می‌شد یک مربی قوی‌تری به خدمت بگیریم.

*از همسایه‌های عرب مان هم درس نمی‌گیریم!

متأسفانه ما در فوتبال مان از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس هم درس نمی‌گیریم. ما کی روش را آوردیم و ۸ سال به او بیشترین پول و بیشترین زمان را دادیدم بعد علی کریمی را آوردیم یک بحثی شد و کنار رفت. جواد نکونام هم همین حالت بوجود آمد. اینکه بیایند بایستند و اگر دانش، اطلاعات و تجربه‌ای دارند به مربیان خودمان منتقل شود به درد می‌خورد. در حالی که می‌بینیم در قطر یک مجموعه اَسپایر است که سانچس مربی تیم ملی شأن می‌آید بازیکنان شاخصی را از همان آکادمی فوتبال به تیم ملی انتقال می‌دهد و جام ملت‌ها را با قاطعیت بدست می‌آورد ولی کی روش در این هشت سال کدام مربی را کنار دست خودش داشت که تیم ملی بتواند حداقل در زمان کوتاهی که شرایط، شرایط خاصی است تیم ملی را اداره کند؟

*از ویلموتس کار با پایه‌ها را بخواهید!

از این دست مربیان تازه کار که زیر دست کی روش بوده باشند نداریم! چنین افرادی را داریم که بروند و یاد بگیرند ولی در این برهه، آوردن این قبیل مربیان سرپوش گذشتن روی برخی مسائل است وگرنه وقتی شما مربی را به خدمت می‌گیرید و هیچ نظارتی روی تیم‌های پایه‌ای ما ندارد و کاری نمی‌کند فقط هزینه کردن بی دلیل است.

*می‌شد از ۱۰۰ میلیارد بهتر استفاده کرد!

ما در گذشته با مربیان داخلی هم به جام جهانی رفته‌ایم. با بضاعتی که فوتبال ما دارد و جوانانی که ما داریم می‌توانستیم با مربی داخلی هم به جام جهانی برویم. همین هزینه ۱۰۰ میلیاردی در سه سال آتی را می‌شد در فوتبال سرمایه گذاری می‌کردند و برای تیم‌های پایه‌ای آکادمی فوتبال قوی درست می‌کردند و یا با مربی داخلی به مصاف تیم‌های بزرگ‌تر می‌رفتیم. مطمئناً فوتبال ما در آن صورت استفاده بیشتری می‌کرد.

*سبک بلژیکی‌ها به فوتبال ایران نمی‌خورد!

بعید می دانم که سبک فوتبال بلژیک به فوتبال ایران بخورد. سبک فوتبال ما تاحدودی متمایل به فوتبال اروپاست و می‌توانستیم از مربیان هلندی استفاده کنیم. البته این عقیده شخصی من است. مربیان فرانسوی هم می‌توانستند در فوتبال ما بازدهی بیشتری داشته باشند.