شناسهٔ خبر: 32917997 - سرویس علمی-فناوری
منبع: پارسینه | لینک خبر

۵ شغل پردرآمد و پرخطر جهان را بشناسید

اگر که تصمیم دارید به عنوان شغل آینده، یکی از این مشاغل پرمخاطره را انتخاب کنید؛ حداقل کار این است که اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید.

صاحب‌خبر -
اگر که تصمیم دارید به عنوان شغل آینده، یکی از این مشاغل پرمخاطره را انتخاب کنید؛ حداقل کار این است که اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید.

با خواندن این مقاله اطلاعاتتان را در زمینه صدمات و جراحت‌های این مشاغل، تعداد مرگ و میر و دستمزد این کار‌ها افزایش دهید.

از نظر نویسنده این مقاله هیچ کاری با هر مقدار دستمزدی ارزش به خطر افتادن جان انسان‌ها را ندارد؛ اما در اینجا با ۵تا از این مشاغل روبه رو میشویم و شما تصمیم میگیرید که آیا این مشاغل و این مقدار دستمزد ارزش به خطر افتادن جان انسان‌ها را دارد یا خیر؟

۵. در این لیست جایگاه پنجم به خلبان هواپیما اختصاص یافته است

تعداد افرادی که در این جایگاه مشغول به کار هستند، ۶۶.۲۷۰ نفر است و از هر ۱۰.۰۰۰ خلبان ۱۱۴ نفر آن‌ها مصدوم یا مجروح شده اند.

حداکثر درآمد سالیانه آن‌ها ۱۱۴.۲۰۰ دلار است و تعداد مرگ و میر در میان کارکنان در این شغل سالیانه ۴نفر است.

نمیتوانیم این گفته که پرواز کردن با هواپیما امن‌تر از رانندگی است را نقض کنیم، اما هنوز هم بعضی وقت‌ها جاذبه برنده است.

شایع‌ترین بیماری در بین خلبانان کشش عضلات پشت کمر است که در طول ساعات طولانی پرواز این فشار‌ها افزایش نیز می‌یابد؛ با این حال دستمزد ممکن است که از درد‌های عضلانی بکاهد.

به هرحال جایگاه پنجم در بین پرخطرترین مشاغل به خلبان هواپیما و مهندس پرواز میرسد.

۴. جایگاه چهارم در این لیست به کارآگاه خصوصی میرسد

تعداد افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند ۲۳.۳۹۰ نفر است و تعداد آسیب‌ها و بیماری‌ها دربین ۱۰.۰۰۰ نفر ۱۲۲ است. میانگین حقوق سالانه ۴۵.۰۰۰ دلار و بیشترین حقوق سالانه ۷۹.۰۰۰ دلار است، میزان مرگ و میر سالانه یک نفر میباشد.

جمع آوری اطلاعات به خودی خود میتواند کار بسیار دشواری باشد و به همین دلیل بیشترین میزان جراحت و مصدومیت این افراد درتصادفات رانندگی و جرو بحث با دیگران میباشد. اکثر کارگاهان خصوصی به تحصیلات دانشگاهی به خصوصی احتیاج ندارند؛ اما توانایی آن‌ها در انجام این کار و تجربه مشاغل قبلی که داشته اند لازمه انجام این کار میباشد.

آنچه که لازمه این شغل است داشتن مدرک لیسانس در هر رشته‌ای است؛ درست است که این مدرک به شما در حل پرونده کمکی نمیکند، اما در افزایش حقوقتان بسیار مفید است.

۳. شغل پرستاری جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است

تعداد افرادی که در این جایگاه مشغول خدمت کردن هستند ۲.۶۰۰.۰۰۰ نفر میباشد. میزان جراحت‌ها و مصدومیت‌ها در بین هر ۱۰.۰۰۰ نفر ۱۲۸ است، میانگین حقوق سالیانه آن‌ها ۶۵.۴۰۰ دلار است و بیشترین مقدار حقوق سالیانه آن‌ها ۹۴.۷۲۰ دلار است. تعداد افرادی که سالیانه جان خود را در این شغل از دست میدهند ۱۲ نفر میباشد.

در سال ۲۰۱۱ تعداد پرستارانی که در این شغل مریض شدند و جراحت و مصدومیت‌هایی برایشان پیش آمده ۲۲.۱۵۰ نفر تخمین زده شده است. آنچه تحقیقات نشان داده است این است بیش از نیمی از این افراد در اثر اضافه کاری‌های زیاد متحمل این مشکلات شده اند، آنچه که آزمایش‌ها به ما نشان میدهد این است که برای کاهش صدمات این شغل باید ساعات کار پرستاران را کاهش دهیم.

۲. ورزشکاران حرفه‌ای در این لیست جایگاه دوم را به خود اختصاص داده اند

تعداد افرادی که در این جایگاه مشغول کار هستند ۱۲.۴۵۰ نفر است، تعداد مصدومیت‌ها و جراحت‌ها از هر ۱۰.۰۰۰ نفر ۱.۵۴۲ نفر میباشد. میانگین حقوق سالیانه آن‌ها ۴۰.۰۰۰ دلار میباشد و حداکثر حقوق سالیانه آن‌ها ۴۳.۰۰۰ دلار

است. تعداد مرگ و میر در این شغل سالینه ۱۴ نفر است.
وقتی که شما به خاطر شغل حساسی که دارید دائما مجبور به کارکشیدن از عضلات و نگه داشتن آن‌ها در وضعیت خاصی باشید، باعث تحلیل رفتن بدن و افت آن میشوید. به گزارش خبرنگاران بیش از نیمی از ورزشکاران متحمل درد‌های عضلانی هستند.

۱. در نهایت جایگاه اول به شغل غواص تجاری میرسد

در بین پنج شغل نام برده شده این شغل پر خطرترین شغل جهان است. تعداد افرادی که در این جایگاه مشغول کار هستند ۳.۴۸۰ نفر است و در بین هر ۱۰.۰۰۰ نفر ۴۲۹ نفر مصدو و مجروح میشوند. میانگین دستمزد سالیانه این افراد ۴۶.۸۸۰ دلار است و حداکثر درآمد سالیانه آن‌ها ۹۳.۹۱۰ دلار است. تعداد افرادی که هر ساله در این شغل جان خود را از دست میدهند ۵ نفر است.

غواصان تجاری به هنگام غواصی علاوه بر تعمیر قسمت‌هایی از سازه‌های زیر آب، به بازسازی آن‌ها نیز میپردازند، این شغل به تنهایی کار مشکلی است چه برسد که آن را زیر آب نیز انجام دهند. اما این شغل در میان مشاغل سخت دستمزد نسبتا خوبی دارد و غواصان ماهر حتی میتوانند درآمدی بالغ بر ۱۵۰.۰۰۰ دلار در سال نیز داشته باشند. برای اینکه در این شغل فعالیت داشته باشید باید از نظر فیزیکی بدن آماده‌ای داشته باشید و حداقل مدرک لازم برای مشغول شدن در این کار دیپلم دبیرستان میباشد.