شناسهٔ خبر: 32914322 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس | لینک خبر

سفارت آمریکا در بغداد: تصمیم خروج کارمندان از عراق به دلیل شرایط امنیتی کنونی مناسب است

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای از تصمیم خروج کارمندان این سفارتخانه در بغداد و اربیل به دلیل شرایط امنیتی کنونی حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت آمریکا در عراق از تصمیم خروج برخی دیپلمات‌های این کشور از بغداد و اربیل حمایت کرد.

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه خود اعلام کرد:«تصمیم خروج کارمندان را به دلیل شرایط امنیتی کنونی مناسب می‌دانیم و سلامتی کارمندان و شهروندانمان در اولویت قرار دارد.»

در این بیانیه آمده است که تصمیم خروج شهرندان غیرضروری آمریکایی از عراق، به دلیل افزایش تهدیدات بوده و اگر چه به قدرت نیروهای امنیتی عراق در حمایت از ما اطمینان داریم اما تهدیدی که وجود دارد خطرناک است.

ظهر امروز وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد عراق را ترک کنند. (جزئیات بیشتر)

در بخشی از این بیانیه که در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، آمده است: «وزارت خارجه ایالات متحده دستور داده کارمندان غیرضروری حکومت ایالات متحده، چه در سفارت در بغداد و چه در کنسولگری در اربیل، عراق را ترک کنند.»

این بیانیه می‌افزاید: «خدمات روادید عادی در هر دو مرکز فعلا تعلیق شده و حکومت ایالات متحده توانایی محدودی برای خدمات‌دهی به شهروندان آمریکایی در عراق دارد.»

وزارت خارجه آمریکا به این دسته از کارکنان دستور داده «در اسرع وقت» عراق را ترک کنند و از تأسیسات ایالات متحده در سرتاسر عراق دور بمانند.

انتهای پیام/.