شناسهٔ خبر: 32499241 - سرویس استانی
منبع: برنا | لینک خبر

در کارگاه آموزشی فرزندپروری از نگاه نو در شهرستان پردیس مطرح شد:

مسئولیت‌پذیری تلاشی برای آموزش سبک‌های نوین تربیت فرزند

صاحب‌خبر -

 

به گزارش  خبرگزاری برنا تهران، معاونت فرهنگی و جوانان پردیس اظهارداشت، مسئولیت یا مسئولیت پذیری، به تنهایی اشاره به حس وظیفه‌شناسی، پاسخ‌گو بودن تعهد دارد و از آنجایی که در روانشناسی مسئولیت پذیری یک ویژگی ذاتی نیست، قابل آموزش و قابل ارتقاست.

 

دکتر دارا افزود؛ در حال حاضر براساس بررسی‌ها در حوزه روانشناسی و مدیریت اخلاق و روابط جمعی، بخش زیادی از مشکلات اجتماعی کشور در حوزه مهارت‌های فردی است و در مهارت‌های فردی نیز، تاکنون آموزش درست و علمی در مورد مسئولیت پذیری صورت نگرفته است. 

 

وی همچنین گفت، نتایج تحقیقات متعددی نشان می‌دهد، تاثیر شیوه‌های فرزندپروری بر عملکرد اجتماعی و کارکردهای روانشناختی فرزندان نقش دارد. علاوه بر این، رواشناسان صفر تا ۸ سال را زمان طلایی تربیت کودکان می‌دانند و همین مساله باعث شده، با بهره گیری از تسهیلگران خبره، حوزه فرهنگی و جوانان و کارگروه توسعه فرهنگی ورزشی اداره ورزش و جوانان اقدام به آموزش مسئولیت پذیری در فرزندان از طریق مادران نماید؛ که هدف اصلی آن، آشنا کردن خانواده‌ها به ویژه نومادران ومادران جوان با سبک‌های نوین تربیت فرزند است.

معاونت فرهنگی و جوانان پردیس عنوان کرد، در این خصوص اولین دوره کارگاه آموزشی فرزندپروری در بخش مسولیت پذیری و مشارکتهای اجتماعی با تمرکز بر مشکلات فضای مجازی با حضور ۲۰ نفر از بانوان علاقمند در روستاها با همکاری و اجرای طرح سازمان مردم نهاد، ومشارکت اداره بهزیستی شهرستان پردیس با تدریس خانم  شیرمحمدی مربی توسعه فردی و تسهیلگر اجتماعی به مناسبت هفته جوان برگزارشد.