شناسهٔ خبر: 32499226 - سرویس اقتصادی
منبع: خانه ملت | لینک خبر

نمی‌توان به کیفیت و ایمنی هواپیماهای روسی اعتماد کرد؛

کاظم‌زاده: خرید هواپیماهای دست‌دوم اروپایی جایگزین خرید هواپیماهای نو روسی شوند

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: بهترین راه کار این است که به جای خرید هواپیماهای نو و جدید روسی، مسئولان اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی مانند ایرباس کنند.

صاحب‌خبر -

شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیمای سوخو از کشور روسیه، گفت: مردم کشورمان ذهنیت مثبتی نسبت به استفاده از هواپیماهای روسی نداشته و محصولات روسی سابقه و کارنامه خوبی در حمل و نقل هوایی ایران نداشته اند.

سخو 100

مسئولان با خرید هواپیماهای روسی اشتباهات قبلی را تکرار نکنند/ باید از خرید سوخو اجتناب کرد

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من مسئولان سازمان هواپیمایی و انجمن مربوطه نباید اشتباه گذشته را در خرید هواپیماهای روسی تکرار کنند.به طور حتم اولویت اصلی در خرید هواپیما، حفظ و امینی مسافران و مردم کشورمان است، حال به نظر من بهتر است که صنعت هواپیمایی کشور از خرید هواپیمایی کشورهای شرقی مانند هواپیماهای روسی اجتناب کنند.

نمی توان به کیفیت و ایمنی هواپیماهای روسی اعتماد کرد

امروز هواپیماهای روسی تنها در برخی خطوط هوایی و با پذیرش شروط خاصی فعالیت می کنند، از این رو این مسئله نشان می دهد که نمی توان به کیفیت و ایمنی این هواپیماها اعتماد کرد

کاظم زاده ادامه داد: امروز هواپیماهای روسی تنها در برخی خطوط هوایی و با پذیرش شروط خاصی فعالیت می کنند، از این رو این مسئله نشان می دهد که نمی توان به کیفیت و ایمنی این هواپیماها اعتماد کرد.

خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی جایگزین خرید هواپیماهای نو روسی شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به نظر من بهترین راه کار این است که حداقل به جای خرید هواپیماهای نو و جدید روسی، مسئولان اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی مانند ایرباس کنند.

لازم به ذکر است که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که ایرلاین‌ها آمادگی استفاده از هواپیمای سوخو را دارند./

پایان پیام