شناسهٔ خبر: 32461745 - سرویس فرهنگی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پویش جمع‌آوری کتاب برای سیل‌زدگان در نمایشگاه

همشهری آنلاین: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی از برپایی غرفه‌های پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب در نمایشگاه امسال کتاب تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایبنا، علی‌اصغر سیدآبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی و مبدع طرح‌هایی مانند پایتخت کتاب ایران و روستاها و عشایر دوستدار کتاب، از برپایی غرفه‌های پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

وی عنوان کرد: در این غرفه‌های کوچک هر سه روز یک بار ۶ روستا و آبادی عشایری در نمایشگاه حضور دارند و فعالیت‌هایشان را در ترویج کتاب‌خوانی به نمایش می‌گذارند.

سیدآبادی همچنین گفت: غرفه یزد پایتخت کتاب در تمام روزهای نمایشگاه فعال است و علاوه بر آن یک روز هم به عنوان روز یزد در نمایشگاه برگزار می‌شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه‌ریزی همچنین در توضیح پویش کتاب برای مناطق گرفتار سیل اعلام کرد: این پویش را که هدفش جمع‌آوری کتاب برای مناطق آسیب‌دیده از سیل است، شبکه گروه‌های ترویج کتاب‌خوانی با همکاری معاونت امور فرهنگی و ستاد نمایشگاه کتاب تهران و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، به راه انداخته است.

وی از همه مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه کتاب تهران خواست تا با خرید کتاب‌های مناسب از نمایشگاه  و اهدای آنها به غرفه روستاهای دوستدار کتاب، مستقر در نمایشگاه کتاب تهران، در پویش جمع‌آوری کتاب برای مناطق گرفتار از سیل، مشارکت کنند.