شناسهٔ خبر: 32356211 - سرویس فرهنگی
منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

برای روشنایی دعا می‌کنیم

بهار کاشی: همیشه‌ی تاریخ، در میان همه‌ی آدم‌ها و در روزهای سخت و تاریک، امید وجود داشته است. امید به روزی که همه‌چیز درست می‌شود.

صاحب‌خبر -

و این درست‌شدن با حضور یک نیرو، یک فرد و یا یک اتفاق محقق می‌شد. همیشه و در روزهای سخت، نیروهای شر بر جهان مسلط می‌شده‌اند و انسان‌ها برای پیروزی خیر دعا می‌کرده‌اند. در هر دین و آیینی اعتقاد به منجی وجود دارد. کسی که روشنایی، حقیقت و خیر را با خودش می‌آورد. در همه‌ی تفکرات، پیروزی نهایی خیر وعده داده شده است.

زیبایی ماجرا همین‌جاست که هر کدام از ما متعلق به هر دین و آیینی که باشیم با روش خودمان برای ظهور منجی دعا می‌کنیم. شیوه‌های نیایش و انتظار ما اگرچه در ظاهر با هم متفاوت است، اما در حقیقت همه‌ی ما به نجات و عاقبت خوب ایمان داریم. این ایمان از زمان تولد، و حتی پیش از آن، در ما وجود داشته است.

ما مسلمانان نیز به آمدن منجی و روشن شدنِ جهان تاریک معتقدیم. ما نیز آموخته‌ایم با روشی مخصوص به دین خودمان برای آمدن منجی دعا کنیم و از خدا بخواهیم روشنایی را به ما نزدیک کند.

تولد تو، که از نامت هدایت می‌بارد، یعنی انسان‌ها می‌توانند هم‌چنان امیدوار باشند و بیش از پیش باور کنند که ایمانشان به نجات درست بوده است. تو منجی جهانی و دیگر چه فرقی دارد در این کره‌ی بزرگ، انسان‌ها با کدام اعتقاد و آیین زندگی می‌کنند؟ تولد منجی، یعنی مسیر ایمان همه‌ی انسان‌ها درست بوده است. پس تولد تو بر همه‌ی انسان‌هایی که به آمدن منجی ایمان دارند و نور نجات را در قلب‌هایشان زنده نگه می‌دارند، مبارک.