شناسهٔ خبر: 32354763 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

نیروهای مسلح در زاهدان و شهرستانهای سیستان و بلوچستان رژه رفتند

زاهدان- ایرنا- همزمان با 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروهای مسلح در زاهدان و چند شهر دیگر استان مرزی سیستان و بلوچستان رژه رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در آیین رژه نیروهای مسلح در زاهدان گفت: یکی از روز های پر افتخار در تقویم کشور روز 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
امیر سرتیپ سلیمان طاهری ادامه داد: این روز یاد آور دلاور مردی هزاران شهیدی است که نقش مهم و تاثیر گذاری در پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند.
وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) در 40 سال قبل به درستی این روز را روز ارتش نام گذاری کرده اند افزود: ایشان با حمایت خود از ارتش موجب شدند ارتشی انقلابی و برخواسته از دل مردم در دفاع از انقلاب شکل گیرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروزه شاهد آن هستیم که ارتش و تمامی نیروهای مسلح در صحنه های مختلف کشور با اقتدار و ایثارگری خود حضوری فعال داشته باشند.
وی اظهار داشت: اقتدار ارتش و نیروهای مسلح امروز سبب شده تا دشمنان حتی فکر تجاوز به میهن اسلامی را در ذهن خود نداشته باشند.
امیر سرتیپ طاهری ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی و هم بعد از آن به فکر خدمت به مردم، دفاع از آرمان های انقلاب و امنیت کشور بوده و امروز با تجهیزات مدرن و با ثلابت در خدمت کشور و نظام است.
وی ادامه داد: ارتش در طول 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی روند رو به رشد خوبی داشته و امروز با توکل بر خدا ارتش در تمامی زمینه ها در حال پیشرفت و پیروزی است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 88 زرهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ارتش امروزه در حفظ تمامیت ارضی کشور، دفع تجاوزات در مرزها، پاکسازی میادین مین گذاری شده و گلوله های عمل نکرده در دوران جنگ، مقابله با تروریست های دریایی و تامین امنیت کشتیرانی کشور و بسیار موارد دیگر موفق عمل کرده است.
وی با اشاره به حرکت وقیحانه آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران بیان کرد: این توطئه دشمن بی اثر و قبیحانه است و ارتش جمهوری اسلامی این حرکت را محکوم و در کنار سپاه پاسداران بیش از پیش در دفاع از کشور و آرمانهای نظام گام بر می دارد.
امیر سرتیپ طاهری افزود: نیروهای مسلح سیستان و بلوچستان با شرکت در این رژه علاوه بر تجدید میثاق با آرمان های امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
به گزارش ایرنا نیروهای مسلح در پایان این آیین از مقابل کلام الله مجید، تمثال بنیانگذار انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا رژه رفتند.
آیین سان و رژه نیروهای مسلح همزمان با روز ارتش در شهرستانهای خاش، زابل، بندر کنارک در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان و شهرستان ایرانشهر در جنوب استان برگزار شد.
9914**3213