شناسهٔ خبر: 32349285 - سرویس سیاسی
منبع: ایلنا | لینک خبر

بسته خبری امروز سرویس سیاسی ایلنا؛

دستگیری ۲‌ عضو گروهک‌های تروریستی در زاهدان/ هشدار فائو به ایران درباره خطر حمله ملخ‌ها/ برگزاری چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسات مالی غیرمجاز/ واکنش سخنگوی سپاه به ویدئوی منتشر شده از سعید قاسمی

ارسال کمک‌های بشردوستانه ایتالیا به ایران، درخواست آنکارا از واشنگتن برای تمدید معافیت‌های نفتی، دستگیری ۲‌ عضو گروهک‌های تروریستی در زاهدان، «رویال میل» به دنبال پیمانکار جدید برای ارسال بسته‌های پستی به ایران،‌ انتقاد یک وکیل به طرح آموزش و پذیرش وکالت، هشدار فائو به ایران درباره خطر حمله ملخ‌ها، برگزاری چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده موسسات مالی غبرمجاز، واکنش سخنگوی سپاه به ویدئوی منتشر شده از سعید قاسمی، پرداخت خسارت ناشی از سیل از ردیف‌های بودجه‌ای وزراتخانه‌های مختلف، پرداخت مطالبات فرهنگیان پیش از هفته معلم، توضیحات واعظی درباره پرداخت افزایش حقوق فروردین‌ماه کارمندان و بازنشستگان، بخشی از اخبار مهم سیاسی امروز بود.

صاحب‌خبر -

اتاق‌های بازرگانی بخشی از بازسازی‌ مناطق سیل‌زده را برعهده بگیرند/ سیل‌زدگان خوزستان باید کانکس‌های مجهز به کولر داشته باشند

یک نماینده اصلاح‌طلب مردم تبریز گفت: درست است که میزان آسیب‌ها زیاد است اما این خسارات به بحران تبدیل نمی‌شود چون الان رهبری موافقت کردند که دولت جبران خسارات را از محل‌های مورد نظر تامین کند و در صورت نیاز از صندوق توسعه ملی هم برداشت شود.

هدف ترامپ، افزایش نارضایتی مردم برای تغییر حاکمیت در ایران است/ ایرانی‌ها درطول تاریخ مقابل قدرت‌های خارجی سرخم نکرده‌اند/ تهران بزرگترین رقیب منافع واشنگتن در خاورمیانه است

یک تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه با تاکید بر تلاش ایالات متحده برای تغییر حاکمیت در ایران از طریق افزایش تحریم‌ها، مردم ایران را جزو آن دسته افرادی دانست که تاکنون در مقابل قدرت‌های خارجی سر خم نکرده‌اند و گفت: اروپا برای ادامه همکاری با ایران و مخالفت با قلدرمآبی آمریکا بسیار جدی است و ایران باید برای جبران فشارهای آمریکا ارتباطش را با اروپا حفظ کرده و در تلاش برای جبران ضربه‌های ترامپ عمل کند.

کمک‌های بشردوستانه ایتالیا به ایران ارسال شد

وزرات خارجه ایتالیا از ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران خبر داد.

درخواست آنکارا از واشنگتن برای تمدید معافیت‌های نفتی

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه بر خواست این کشور برای تمدید معافیت‌های نفتی تاکید کرد.

دستگیری ۲‌ عضو گروهک‌های تروریستی در زاهدان

‌فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: دو نفر از اعضای گروهک‌های تروریستی که عامل شهادت سرهنگ غلامحسن جام دوست از مأموران پلیس راهور زاهدان نیز بودند، دستگیر شدند.

هدف ترامپ براندازی حکومت ایران و ونزوئلا است/ صدای طبل‌های جنگ را می‌شنویم

یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ بر قصد ترامپ برای براندازی حکومت ایران تاکید کرد.

«رویال میل» به دنبال پیمانکار جدید برای ارسال بسته‌های پستی به ایران

رویال میل در بیانیه‌ای از تلاش برای یافتن پیمانکار جدید برای ارسال بسته‌های پستی به ایران خبر داد.

همکاری ایران و هلند در زمینه کشاورزی تقویت می‌شود

سفیر هلند در ایران بر ضرورت تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه کشاورزی تاکید کرد.

نگاه کاسب‌کارانه به حرفه وکالت با هیچ معیاری سازگار نیست/ عجیب است که عده‌ای فقط دغدغه بیکاری فارغ‌التحصیلان حقوق را دارند

یک وکیل دادگستری گفت: تردیدی وجود ندارد که نگاه اقتصادی و بازاری به حرفه وکالت در نهایت موجب تضرر مردم و تضییع حق دفاع ایشان خواهد شد و متضرر اصلی از تصویب طرح آموزش و پذیرش وکالت که با پیش فرض‌های غلط تهیه و تدوین شده است در نهایت مردم خواهند بود نه وکلا و کانون های وکلای دادگستری.

هشدار فائو به ایران درباره خطر حمله ملخ‌ها

سازمان غذا و خواروبار جهانی به چند کشور از جمله ایران درباره خطر حمله ملخ‌ها هشدار داد.

موسسه البرز ایرانیان را با نامه جعلی ثبت کردید/ آبروی مومن، خون کارمند شعبه کرج بود که توسط سپرده‌گذاران کشته شد/ با هواپیمای شخصی به سفر می‌رفتید

نماینده دادستان خطاب به متهم پرونده موسسات مالی با اشاره به اینکه دلیل اینکه در اینجا نشسته‌اید اعمال خلاف قانون است، گفت: شما برای مثال ملک فریدون چراغی را ۱۴ میلیارد خریداری کردید اما بعد از آن آقای چراغی ملک را ۵ میلیارد از مالک خریده است. شما طی سال‌های بانکداری یک کار اقتصادی انجام ندادید شما فقط دلالی کرده‌اید.

آمادگی وزارت نیرو برای همکاری با هیات ویژه تهیه گزارش سیلاب‌های اخیر/ هشدار به مشترکان پرمصرف آب و برق؛ به قبوض اردیبهشت ماه توجه کنید

وزیر نیرو با اشاره به تعیین هیات ویژه تهیه و تدوین گزارش سیلاب‌های اخیر گفت: وزارت نیرو با همه توان و در همه سطوح مدیریتی آماده همکاری با این هیات است و امیدواریم زودتر برنامه اجرایی این هیات اعلام شود.

واکنش سخنگوی سپاه به ویدئوی منتشر شده از سعید قاسمی/ اظهارات قاسمی  مورد تایید سپاه نیست

سردار رمضان شریف در واکنش به ویدیویی منتشر شده از سعید قاسمی در خصوص بوسنی ، تاکید کرد: اظهارات وی شخصی و فاقد اعتبار بوده و مورد تایید سپاه نمی باشد.

گزارش نیویورک‌تایمز از آشفتگی در بازار جهانی نفت درصورت عدم تمدید معافیت‌ها

نیویورک تایمز در گزارشی، عدم تمدید معافیت‌های نفتی را عاملی در جهت آشفتگی در بازار نفت دانست و نوشت: تحلیلگران می‌گویند اگر معافیت برای خرید نفت ایران تمدید نشود، احتمالاً قیمت‌ هر بشکه نفت ۱۰ دلار یا بیشتر افزایش می‌یابد.

بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی در جریان سیل آسیب دید/ خسارت ناشی از سیل از ردیف‌های بودجه‌ای وزراتخانه‌های مختلف تامین می‌شود

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بخشی از منابع دستگا‌ه‌های مختلف به سیل‌زدگان پرداخت شود، گفت: مقرر شده است که خسارت ناشی از سیل از ردیف‌های بودجه‌ای وزراتخانه‌های مختلف تامین شود، آقای نوبخت در جلسه روز گذشته گفتند درصدد هستند این کار را مدیریت کنند و قطعا هم قرار نیست تاثیر نامطلوبی بر روی طرح تحول سلامت داشته باشد.

امیدوارم پیش از هفته معلم مطالبات فرهنگیان پرداخت شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به تطعطیلی‌ها پرداخت برخی بدهی‌ها تحقق نیافت اما طی امروز و فردا در حال دریافت مبالغی از بانک مرکزی هستیم.

توضیحات واعظی درباره پرداخت افزایش حقوق فروردین‌ماه کارمندان و بازنشستگان/ رئیس‌جمهور به استان‌های گلستان ، لرستان و خوزستان می‌رود

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امیدواریم بتوانیم بر اساس آنچه که نیاز مردم است و آنچه در توانمان است هم به سیل‌زدگان کمک کنیم و هم به حقوق بگیران که گرانی ها به زندگی شان فشار آورده است.

مصوبات امروز هیات دولت برای جبران خسارات بخش کشاورزی مناطق سیل‌زده/  تا آخر سال بارش خواهیم داشت

وزیر کشاورزی گفت: مصوبات ما در سال 98 متوجه مازندران و گلستان بود و امروز با توجه به خساراتی که در دیگر استان ها و خوزستان به‌وجود آمده مصوبات تکمیلی را داشتیم.

باید اعتماد انبوه‌سازان و سازندگان را جلب کنیم/ بازسازی خسارات ناشی از سیل اثری بر قیمت مسکن نمی‌گذارد

وزیر راه و شهرسازی با رد خبر افزایش قیمت مسکن در پی بازسازی وادحدهای آسیب‌دیده از سیل گفت: به برکت باران الهی سرزمین ما از آب پر شده است؛ البته آسیب‌هایی دیده‌ایم و مهمترین کارمان برای شهرهایی است که رودخانه دارند.

افزایش قیمت نفت در پی تقاضای بالای پالایشگاه‌های چین

کاهش ناگهانی تولید نفت آمریکا به بازار انرژی شوک ناگهانی وارد کرده است که باعث افزایش قیمت طلای سیاه شده است.

مردم نگران نباشند، با کمک هم خرابی‌ها را بهتر از گذشته می‌سازیم/ رهبری فرمودند باید از صندوق توسعه ملی در راستای جبران خسارات مردم کمک شود

رئیس جمهور با بیان اینکه سیل اخیر در کشور مشکلات گسترده ای برای مردم ایجاد کرد و خسارت‌های زیادی به زیربناها، اراضی کشاورزی و منازل مسکونی وارد نمود، تاکید کرد: مردم مناطق سیل زده ، به هیچ وجه نباید نسبت به جبران خسارات نگرانی داشته باشند چرا که دولت با افتخار در این مسیر تلاش خواهد کرد و با کمک هم و دست به دست یکدیگر، خرابی‌ها را بهتر از گذشته خواهیم ساخت.

میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۸ مشخص شد/ تصویب ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور

هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۸ را مشخص کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات گوشت برداشته نشده و همچنان گوشت با این ارز وارد می‌شود.