شناسهٔ خبر: 32348191 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل اطلاعات هرمزگان:

هیچ معادله ای در منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل اطلاعات هرمزگان با اشاره به تلاش های امریکا در دو سال اخیر برای حذف ایران از معادله های منطقه ای، گفت: اما با توجه به اتفاق های رخ داده در منطقه همه متوجه شدند که هیچ معادله ای در منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ساعد چهارشنبه در نشستی خبری در آستانه هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) و با حضور خبرنگاران و مدیران رسانه‌های دیداری و مطبوعات هرمزگان اظهار داشت: امروز امنیت ایران اسلامی با همراهی مردم و با تلاش های شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در میان کشورهای منطقه بی نظیر است.
وی ادامه داد: سعی در ایجاد تفرقه بین مسولان و مردم، استفاده از برخی خلاء‌های امنیتی و مشروعیت زدایی از نظام جمهوری اسلامی ایران از مهمترین طرح‌هایی بود که آمریکا با جدیت بیشتری در دو سال گذشته پیگیری کرد اما با هوشیاری مردم و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری همه این توطئه ها نقش برآب شد.
ساعد خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مناقشه‌های زیاد در منطقه و وجود سربازان و نیرو‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه، حفظ امنیت در داخل کشور، اقدامی بزرگ و جهادی می باشد و در این شرایط، وجود امنیت در کشور موجب تعجب دستگاه‌های اطلاعاتی کشور‌های بیگانه شده است.
مدیرکل اطلاعات هرمزگان تصریح کرد: وزارت اطلاعات متعلق به نظام است و وابستگی به احزاب و جریان‌ های سیاسی ندارد و در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن جناح انقلاب اسلامی است.
وی افزود: موفقیت‌ های سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات در مقابله با گروه‌های تروریستی و نفوذ و مبارزه با مفاسد اقتصادی نشان دهنده این است که وزارت اطلاعات با اعتماد به نفس و تسلط کامل با هرگونه اقدام مخل امنیت برخورد می‌کند.
وی با اشاره به حوادث و اغتشاش ‌های پس از 9 دی 1396 در برخی از استان‌های کشور افزود: پس از 9 دی 1396 تا بهمن 1397، دشمن سعی کرد با شناسایی برخی از چالش‌ها در کشور و انتقال اطلاعات آن به نیرو‌های خود در رسانه‌های مختلف و با کمک عربستان سعودی و برخی از کشور‌های دیگر، طرح ‌هایی برای ایجاد نا امنی در کشور برنامه ریزی کنند، اما شکست خوردند.
مدیرکل اطلاعات هرمزگان با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان ‌های کشور و خبر‌های غم انگیز در این حادثه گفت: ایجاد وحدت و انسجام در بین مسولان، احساس وظیفه و مشارکت مردم برای جبران خسارت‌ها و ناکامی دشمن در رسیدن به اهداف خود از ثأثیر‌های مثبت این حادثه ناگوار است.
وی ابراز داشت: در این حادثه با توجه به خنثی شدن توطئه‌های دشمن، آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد اما بر خلاف خواست دشمن، این اقدام موجب افزایش محبوبیت سپاه در داخل و خارج از کشور شد.
ساعد هوشیاری و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، دوری از تأثیر گرایش‌های سیاسی و حزبی در اطلاع رسانی، تبیین سبک زندگی اسلامی –ایرانی به مردم، حفظ آبروی مردم، حمایت از کالای ایرانی، خنثی کردن عملیات روانی دشمن و امید آفرینی در جامعه را از مهمترین وظایف فعالان رسانه‌ای عنوان کرد.
7198/6048