شناسهٔ خبر: 32348190 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

پژوهشگر زبان و ادب فارسی:

آرزویم درک درست ارزش‌ اسلام از مطالب و پژوهش‌هایم توسط جوانان است

یزدـ پژوهشگر برجسته زبان و ادب فارسی گفت: اسلام دین بسیار ارزشمندی است و من برای شناساندن این ارزش تلاش بسیار کرده‌ام و اکنون آرزویم درک درست ارزش اسلام توسط جوانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلطانی گردفرامروزی امشب در مراسم اختتامیه آئین نکوداشت خود در سالن همایش‌های هلال احمر یزد اظهار داشت: من فقط وظیفه خود می‌دانستم که اگر قدرت فرهنگی و ادبی دارم تا جایی که امکان دارد، آن را انتقال دهم و خدا شاهد است که هیچ کوتاهی در این زمینه نکرده‌ام.

وی با اشاره به مقالاتی که در زبان و ادبیات فارسی با استفاده از مستندات ارائه کرده است، بیان کرد: من ثابت کرده‌ام که طبق گفتار شاهنامه، انوشیروان ظالم‌ترین پادشاه بوده اما هدف اصلی من، بیان حقایق قرآن بوده است زیرا فکر کردم حال که حقایق قرآن را درک کرده‌ام باید آن را برای مردم بازگو کنم و اگر نکنم خداوند مرا مجازات می‌کند.

سلطانی گردفرامرزی تصریح کرد: من از کلاس دوم آرزو داشتم که بدانم و درک کنم که چرا خداوند متعال به چیزهای مادی قسم خورده اما امروز دریافته‌ام که فلسفه آن چیست و این از بزرگی خداوند متعال است.

محقق و نویسنده کتب نگارش و زبان ادبیات فارسی مقطع دبیرستان آموزش و پرورش ایران گفت: امیدوارم جوان‌ها با خواندن کتاب‌ها و پژوهش‌هایم، ارزش اسلام و مطالب آن را درک کنند و به این باور برسند که چطور ممکن است یک جوان درس نخوانده و امی، این نکته‌های علمی که برخی از آنها بیش از یک هزار سال بعد کشف شده‌اند را گفته باشد.

به گزارش مهر، سلطانی گردفرامرزی متولد ۱۳۱۸ در یزد است و آثار متعددی از جمله تصحیح رباب نامه سلطان ولد، تصحیح فرس نامه، راز سوگندهای قرآن و جلوه‌هایی از اعجاز قرآن (دو کتاب در زمینه قرآن پژوهی)، از کلمه تا کلام (دستور زبان فارسی) و سیمرغ در فضای فرهنگ ایران (اسطوره شناسی ایرانی) از او منتشر شده است.

رمزهایی از اساطیر ایران (شاهنامه پژوهی، اسطوره شناسی ایرانی)، نگارش و دستور زبان فارسی (کتاب درسی آموزش و پرورش)، عشق، عرفان، مستی و طنز حافظ (مشترک با ذبیح الله عزت یزدی)، دُر دری (کتاب فارسی عمومی انتشارات سمت) و کتاب‌های متعدد کمک آموزشی، کنکور و مقالات گوناگونی در حوزه دستور، نگارش و نقد و بررسی کتاب‌های درسی آموزش و پرورش از دیگر آثار این ادیب و پژوهشگر معاصر است.

مراسم نکوداشت ادیب فرزانه، دکتر علی سلطانی گردفرامرزی صبح امروز در دانشگاه یزد و هم‌اکنون در سالن همایش‌های هلال احمر یزد در حال برگزاری است.

فردا نیز دیدار مردمی این ادیب فرزانه در تالار سیب و نار یزد برگزار می‌شود.

این مراسم به همت بنیاد فرهنگی شاهدیه، شورای شهر و شهرداری شاهدیه، دانشگاه یزد، اداره کل ارشاد استان یزد به مدت دو روز برگزار شده است.