شناسهٔ خبر: 32347570 - سرویس فرهنگی
منبع: جوان | لینک خبر

پولیتزر اکثر جوایزش را به رسانه‌های افشاکننده فساد‌های مالی و اخلاقی ترامپ اهدا کرد

قیام پولیتزر ۲۰۱۹ علیه ترامپ

روزنامه جوان

جوایز پولیتزر ۲۰۱۹ به سازمان‌های خبری اهدا شد که مواردی از سوء‌استفاده‌های جنسی یا کلاهبرداری مالی دونالد ترامپ و نیز قتل مرموز جمال خاشقجی را افشا کردند.

صاحب‌خبر -
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش «جوان» پس از افشاگری‌های متواتر رسانه‌های مختلف غربی و عمدتاً امریکایی از سوءاستفاده‌های جنسی، فرار مالیاتی و تخلفات متعدد رئیس‌جمهور ایالات متحده، طی چند سال اخیر این رسانه‌ها همواره مورد هجمه و حمله دونالد ترامپ قرار داشته‌اند. شاید به دلیل همین رفتار‌های عصبیت‌آمیز ترامپ نسبت به رسانه‌های افشاگر است که امسال «پولیتزر» با اهدای جوایزش به این رسانه‌ها سعی کرده از تداوم کار روزنامه‌نگاران در مقابل حملات تند و تیز رئیس‌جمهورامریکا حمایت و قدردانی کند. جوایز پولیتزر که نخستین بار در سال ۱۹۱۷ اهدا شد، هر سال توسط دانشگاه کلمبیا به خاطر برتری در روزنامه‌نگاری اهدا می‌شود. در این مراسم همچنین از اراده برندگان امسال برای گفتن حقیقت و مقاومت در برابر سرکوب تجلیل شد و در عین حال از قتل جمال خاشقجی، ستون‌نویس واشنگتن‌پست صحبت شد که توسط قاتلان عربستان سعودی در سفارت ترکیه صورت گرفت.
نیویورک تایمز جایزه گزارشگری توصیفی را به خاطر تحقیقی ۱۸ماهه دریافت کرد که در نهایت آشکار کرد چطور رئیس‌جمهور آینده و اعضای خانواده‌اش از زیر پرداخت تقریباً نیم‌میلیارد دلار مالیات فرار کردند. وال استریت ژورنال نیز جایزه گزارشگری ملی را به خاطر افشای پرداخت‌های مخفی همکاران رئیس‌جمهور به دو زن به خاطر پنهان نگه داشتن روابط آن‌ها با ترامپ پیش از انتخابات ۲۰۱۶ دریافت کرد. روزنامه ساوت فلوریدا سان سنتینل جایزه خدمت عمومی را برد که به عنوان مهم‌ترین پولیتزر شناخته می‌شود. علت دریافت این جایزه به ثبت رساندن کشتار ۱۷نفر در دبیرستان داگلاس استونمن در پارکلند در ماه فوریه بود. مقاله‌های عمیق این روزنامه آشکار کردند که مقامات محلی چطور در اجرای وظایف خود قصور کردند و در نتیجه باعث کشته شدن افراد بیشتری شدند.
هیئت پولیتزر همچنین از روزنامه کاپیتال گازت آناپولیس با یک اشاره ویژه و جایزه‌ای ۱۰۰هزار دلاری تجلیل کرد. در ماه ژوئن پنج نفر از کارمندان این روزنامه در یک حمله مسلحانه کشته شدند. دینا کندی مدیر این جوایز از «تعهد خارق‌العاده روزنامه برای پوشش اخبار در زمانی از غم غیرقابل توصیف» تحسین کرد.
در تجلیل از سه روزنامه سان سنتینل، پست-گازت و کاپیتال گازت، هیئت پولیتزر تأکید کرد که روزنامه‌نگاری محلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مخصوصاً در زمانی که روزنامه‌های منطقه‌ای دارند برای بقای خود تلاش می‌کنند.