شناسهٔ خبر: 32347409 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

اهداء اعضای پرستار نوعروس جان ۴ نفر را نجات داد

اهداء اعضای پرستار نوعروس شرفخانه‌ای، جان چهار نفر را نجات داده و سومین اهداء عضو سال 98 را رقم زد.

صاحب‌خبر -

حجت پورفتحی معاون درمان و مدیر واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی تبریز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: پرستار 25 ساله نو روس اهل بندر شرفخانه که هنگام مراجعه به محل کار برای ارائه خدمات درمانی به هموطنان دچار سانحه رانندگی شده بود، با موافقت خانواده وی اعضاء وی اهداء و جان چهار نفر را نجات داد. 

وی افزود: اهداء اعضای این پرستار کادر علوم پزشکی استان، سومین اهداء عضو سال جاری را رقم زد.

مدیر واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: کلیه‌های خانم پرستار 25 ساله در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، کبد به شیراز و قلب به تهران ارسال شد.

پورفتحی با تاکید بر اینکه کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی نیز جزئی از مردم بوده و در چنین اتفاقاتی حاضر به اهداء عضو هستند، اظهار داشت: پزشکان و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی نیز همانند سایر اقشار جامعه در این امر حسنه پیشقدم بوده برای همین منظور اکثرا در سامانه اهداء عضو دانشگاه علوم پزشکی ثبت‌نام کرده‌‌اند. 

مدیر واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: تلاشگران عرصه سلامت با اهدا عضو خود بار دیگر نشان دادند که حتی در سخت‌ترین لحظه زندگی نیز به فکر سلامت جامعه بوده و بر این امر حسنه صحه می‌گذارند.

پورفتحی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی امر اهداء عضو نهادینه شده و اهمیت آن در جامعه اشاعه یابد گفت:  اقداماتی که برای اشاعه فرهنگ سازی اهداء عضو صورت می‌گیرد باعث شده تا هموطنان با علم به اینکه نتیجه بخشش چه از نظر معنوی و چه از نظر جان دوباره بخشیدن به همنوع لذتی وصف‌ناپذیر دارد اقدام به اهداء عضو می‌کنند. 

محمد علیزاده رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا ( ع)   با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ اهداء عضو افزود: صاحبان قلم و اصحاب رسانه چشم بینا و زبان گویای جامعه بوده و در واقع حلقه اتصال بین مردم و نهادها و سازمان‌ها هستند از این رو نقش رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ اهداء عضو پررنگ بوده می‌توانند با اطلاع رسانی بر اهمیت این موضوع بیافزایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر پیوند کلیه پیوند کبد نیز در این مرکز انجام می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های  موجود و بهره‌گیری از تجارب اساتید و جراحان حاذق دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مرکز در آینده نزدیک شاهدگسترش  انجام اعمال جراحی پیوند در این مرکز خواهیم بود.‍

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/ح