شناسهٔ خبر: 32347311 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

سیاست دولت تفکیک حوزه «جوانان» از وزارت ورزش است

معاون وزیر ورزش‌ و جوانان در خصوص تفکیک حوزه جوانان از ورزش گفت: سیاست دولت بر همین اصل است و همیشه از این موضوع دفاع کرده‌ایم،

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عصر امروز نشست معاون  امور جوانان وزارت ورزش‌ و جوانان با دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان اصفهان برگزار شد.

این جلسه با محوریت گفت‌وگوی صمیمانه نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد با رئیس اداره کل ورزش و جوانان اصفهان و معاون وزیر ورزش و جوانان بود؛ در ابتدای این مراسم دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد نقطه نظرات خود را بیان کردند و پس از آن معاون وزیر ورزش پاسخگوی آن‌ها بود.

عمده دغدغه‌های این سازمان‌ها مسائل مالی و تخصیص بودجه، وجود مکان‌های دائمی برای سمن‌ها، آموزش سمن‌ها، معرفی این سازمان‌ها توسط رسانه‌ها جمعی، همکاری ادارات دولتی با سازمان‌های مردم نهاد بود.

محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در خصوص عدم دیدن شدن سازمان‌های مردم نهاد اظهار داشت: رویداد سمن‌ها بسیار درخشان بود و مورد توجه قرار گرفت، اکنون تشکل‌ها نسبت به سال‌های قبل شناخته‌تر شده است و همین رشد را ادامه خواهیم داد، کار سختی نیست که شهرداری و رسانه ملی و دیگر دستگاه برای معرفی این نهاد‌ها اقدام کنند و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از طریق همین رسانه‌ها معرفی خوبی را در سطح کشور داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش‌ و جوانان در خصوص کمک‌رسانی سمن‌ها به مناطق سیل زده کشور افزود: از لحظه بروز بحران سازمان‌های مردم نهاد وارد عمل شدند، شخصاً به همکارانم دستور دادم که به مناطق سیل زده سفر کنند و عمل ارزیابی را انجام دهند، کمک‌های زیادی از سوی سمن‌ها صورت گرفت و با هماهنگی استان‌های معین سیل زده کمک‌رسانی را به شکل صحیح و نظام‌مند انجام داده و خواهیم داد.

وی در خصوص مسائل مالی و کمک‌های دولت به سمن‌ها اضافه کرد: من نماینده جوانان در دولت هستم و نماینده دولت در بین جوانان نیستم؛ با تمام توان در زمینه‌های مختلف ورود کرده‌ام، در بودجه سالانه کشور حدود 50 هزار میلیارد در بخش جوانان بودجه در نظر گرفته شده است اما از این مبلغ صرفاً 50 میلیارد تومان به معاونت جوانان وزارت ورزش‌ و جوانان تعلق گرفته و بقیه بودجه‌ به دیگر وزارتخانه‌ها تعلق گرفته است.

تندگویان ادامه داد: پس این اتفاقاتی که در استان‌ها رخ داده است، به صورت کامل توسط دولت حمایت نشده و خود سازمان‌ها با همکاری مردم این چنین رشد کرده‌اند؛ سیاست سازمان‌های مردم نهاد نیز همین است که تشکل‌ها هزینه‌های خود را از دل مردم و با همکاری بخش‌های مختلف در بیاورند، البته دولت نیز در حد توان کمک‌رسان این تشکل‌ها خواهد بود.

معاون وزیر ورزش‌وجوانان در خصوص تفکیک حوزه جوانان از ورزش گفت: سیاست دولت نیز بر همین اصل است، همیشه از این موضوع دفاع کرده‌ام، مشکل اساسی ما این است که اگر 50 هزار میلیارد تومان در بخش جوانان تخصیص می‌یابد معاونت جوانان وزارت ورزش‌وجوانان نمی‌تواند دخالت و یا نظارت صحیح را داشته باشد.

وی اضافه کرد: این بحث مجدداً در مجلس مطرح شده است، اکنون انتظار داریم که با طرح خود نمایندگان روزی که این لایحه وارد صحن می‌شود اتفاقات خوب برای این حوزه رخ دهد؛ 25 میلیون جوان ایرانی حق دارند که یک نماینده در دولت داشته باشند، نماینده‌ای که بتواند در تمام زمینه‌ها ورود پیدا کند.

انتهای پیام/63107/ج30/ح