شناسهٔ خبر: 32347058 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح غربالگری معتادان در استان مرکزی اجرا می شود

R41371/P1494/S6,73/CT11

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی از فعالیت ۱۸ مرکز ترک اعتیاد در شهرستان اراک خبر داد و گفت: طرح غربالگری معتادان در استان مرکزی اجرا می شود و نظارت بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد استان مرکزی افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، احمد ملک‌حسینی عصر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر با اشاره به طرح نوروزی جمع‌آوری معتادان در استان مرکزی اظهار داشت: اکنون نقش ما جمع‌آوری معتادان و تحویل آنها به کمپ‌ها  است و کمپ‌ها هم در این زمینه همکاری خوبی با ما دارند، 18 مرکز ترک اعتیاد در اراک و در مجموع 32 مرکز در استان مرکزی داریم و فرد معتادی که خانواده دارد هزینه‌ای گرفته می‌شود اما فردی که توانایی مالی ندارد به کمپ‌های دیگر فرستاده می‌شود.

وی افزود: طرح نوروزی جمع‌آوری معتادان از 25 اسفند شروع و تا 9 فروردین ماه ادامه داشت که طرح موفقی بود و در این مدت  سرقت‌ها و نارضایتی کاهش پیدا کرد اما نکته مهم نداشتن مرکز  مجهز غربالگری معتادان در شهرستان اراک است که در این زمینه باید اقدامات لازم انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خاطرنشان کرد: اکنون غربالگری افراد توسط پلیس انجام می‌شود که کار غیر اصولی است به همین سبب باید به دنبال ایجاد مرکز غربالگری معتادان باشیم و نکته مهم هم جمع‌آوری معتادان، جداسازی آنها توسط پزشک و غربالگری آنها است که باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود تا شاهد مشکلات کمتری در آینده باشیم.

ملک‌حسینی بیان کرد: از جمله برنامه‌های دشمنان ضربه‌زدن به بنیان تحکیم خانواده به‌ویژه نسل جوان است که باید در این زمینه جوانان باید اطلاعات و آگاهی خود را افزایش دهند، در دنیای کنونی قاچاقچیان با برنامه‌ریزی و هدفمند تلاش می‌کنند تا به نسل جوان ما آسیب برسانند اما اکنون با تلا‌ش‌های بی‌وقفه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اجرایی و سایر دستگاه‌ها دشمن نتوانسته در این زمینه آسیب جدی وارد کند.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به بودجه‌هایی که به کمپ‌ها اختصاص داده می‌شود بر اساس میزان بودجه‌ها و ظرفیت کمپ‌ها باید برای دستگیری معتادان اقدام شود و بر اساس قانون نباید بیش از ظرفیت کمپ‌ها اقدام به دستگیری معتادان کرد و اکنون مشکلی است که باید برای آن اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ ع