شناسهٔ خبر: 32346807 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس اتاق کرمان: رونق تولید به نهضتی فراگیر تبدیل شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بر رفع موانع ورونق واقعی تولید تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر گزاری صداوسیما مر کز کرمان سیدمهدی طبیب زاده در نشست خبری  باتاکید بر  رونق تولید وفراهم کردن توسعه اشتغال و صادرات افزود: در این بین نقش سازمانهای دولتی، قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رونق تولید، و جذب سرمایه گذاری تاثیر گذار است.رئیس اتاق کرمان: رونق تولید به نهضتی فراگیر تبدیل شود
وی افزود: بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی واحدهای تولیدی، چتر حمایتی قضایی، توسعه صادرات، ارتقای مهارت آموزی، راه اندازی واحدهای نیمه تمام و راکد، کمک به حفظ وضع موجود، تامین قطعات و مواد اولیه در شرایط تحریم ها اولویت اتاق کرمان در سال رونق تولید است که پیگیری می شود.
بگفته  طبیب زاده تامین مالی واحدهای تولیدی نیازمند تحول در نظام بانکی در راستای رونق تولید است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان  با اشاره به وجود فراوانی شرکت دانش بنیان صنعتی، معدنی و کشاورزی در کشور افزود:سهم استان کرمان از این میزان کمتر از 70 شرکت دانش بنیان است که این شرکتها اکنون در مراحل رشد قرار دارند و نتوانسته نقشی مهم در اقتصاد ایفا کند.
طبیب زاده با بیان اینکه باید به سمت تامین مالی پروژه های تولیدی رفت ادامه داد: محدودیت های سرمایه گذاری، محدودیت منابع بانک ها در تامین منابع مالی و چرخه مالی فعالان اقتصادی در استان کرمان کامل نشده و درصد کمی از اعتبارات مورد نیاز واحدهای تولیدی از سوی منابع بانکی تامین می شود.
وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی استان کرمان اینک کمتر از 50 درصد ظرفیت فعالیت می کنند و 30 درصد واحدهای صنعتی استان کرمان راکد هستند که فرصتی برای رونق تولید و اشتغال است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه بیمه، مالیات و بانک نیز هر کدام مشکلاتی برای فعالان اقتصادی دارند افزود: اما در عمل مالیات تنها از شناسنامه دار ها اخذ می شود و فرار مالیاتی زیاد است.
وی فقدان راهبرد اساسی در تولید را چالش اساسی در کشور دانست و گفت:  نبود قوانین شفاف امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را تهدید می‌کند و  ناکارآمدی بازار مالی  چالش دیگری است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بر نهادینه شدن گسترش فرهنگ مصرف داخلی بعنوان عامل اثر گذار  دررونق تولید تاکید کرد.

 

رئیس اتاق کرمان: رونق تولید به نهضتی فراگیر تبدیل شود رئیس اتاق کرمان: رونق تولید به نهضتی فراگیر تبدیل شود رئیس اتاق کرمان: رونق تولید به نهضتی فراگیر تبدیل شود رئیس اتاق کرمان: رونق تولید به نهضتی فراگیر تبدیل شود رئیس اتاق کرمان: رونق تولید به نهضتی فراگیر تبدیل شود