شناسهٔ خبر: 32346768 - سرویس اجتماعی
منبع: تابناک | لینک خبر

آخرین وضعیت سیل‌زدگان در خوزستان

صاحب‌خبر -

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: با وجود شک و استرس های وارد آمده به سیل زدگان در بازدید از اردوگاه های اسکان اضطراری با رضایتمندی نسبی آنها مواجه شدیم.

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، فریبا نظری پور کیائی در جلسه ستاد بحران عصر امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه که در سالن جلسات اداره کل بحران با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: در روزهای سیلابی خوزستان شرایط سختی را می گذراند و دل همه مردم برای خوزستان می تپد.

وی افزود: طبق بازدیدهایی که در این دو روز از اردوگاه های اسکان سیل زدگان داشتم با وجود شک و استرس های زیادی که به مردم وارد شده بود رضایت نسبی مردم قابل مشاهده بود و باید از همه تشکر کرد.

نظری پور کیائی با اشاره به اینکه هر چه از بحران فاصله می گیریم شاید توجه به برخی مسائل کمتر شود، تصریح کرد: کار ما در حوزه زنان و خانواده و کودکان پس از فروکش کردن بحران ها آغاز می شود.

وی ادامه داد: دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها در سراسر کشور مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک در ایران هستند؛ همچنین سال گذشته مصوبه ای مبنی بر اینکه مدیران کل بانوان و خانواده استانداری ها عضو ستاد بحران شوند، اخذ شد که البته جا انداختن این مصوبه سخت است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: مدیران دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها در جلسات ستاد بحران شرکت کنند. این موضوع باعث می شود تنها برای زمان بحران برنامه ریزی نشود؛ چرا که مرحله اصلی در مدیریت بحران پیشگیری است.

نظری پور کیائی عنوان کرد: در فروردین ماه سال جاری برای نخستین بار سخنگوی وزارت کشور بر تامین خوراک و اسکان افراد بر توزیع گسترده نیازهای بهداشتی زنان و کودکان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه زنان و کودکان و سالمندان یا بیماران خاص نیازهای خاصی دارند، گفت: امروز متوجه شدم که تامین نیاز های سیل زدگان در خوزستان متناسب با جنسیت، سن، قومیت و مذهب انجام میگیرد.

نظری پور کیائی اشاره کرد: سازمان های مردم نهاد باید در تغییر و اصلاح باورهای جامعه نسبت به اتفاقات خوبی که رخ می دهد تلاش کنند. اکنون به مسایل نیازهای زنان و کودکان و مسایل قومی در بحران توجه می شود که شاید سال های گذشته به آن توجه نمی شد.

وی با بیان این نکته که تاکید وزیر این است که تجربیات استان ها در مقابله با بحران هایی نظیر این بحران مستند شود، بیان کرد: ما نیازمند تکمیل، مرور و استفاده از این دانش سازمانی و تجربه امروز این بحران برای بحران های احتمالی پیش رو هستیم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در خصوص تعطیلی مدارس دبستانی که نمرات آنها توصیفی است، گفت: این موضوع مطرح شده است و باید بررسی شود که در خصوص تاخیر در شروع همه مدارس یا اعلام پایان سال تحصیلی مقطع دبستان تصمیم گیری شود.

نظری پور کیائی در خصوص بازگشت سیل زدگان به محل سکونت بیان کرد: افرادی که از اسکان اضطراری به اسکان موقت رسیده اند اگر در محل سکونتشان شرایط عادی برقرار شده است پس از گذراندن مراحل مورد نیاز به منازل خود برگردند؛ زیرا اجتماعات در کمپ ها موجب بروز مشکلاتی خواهد شد که البته استاندار خوزستان از کاهش تعداد ۱۱۰ کمپ به ۸۵ کمپ خبر داد.

وی در پایان بر لزوم حمایت از طرح بازتوانی اجتماعی تاکید کرد.