شناسهٔ خبر: 32346508 - سرویس استانی
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه شورای اداری استان باحضور معاون وزیر اطلاعات؛

ضرورت تشکیل دبیرخانه گام دوم انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بر ایجاد دبیرخانه ای برای پیگیری امور مرتبط با این حوزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون وزیر اطلاعات برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب بر ایجاد دبیرخانه ای برای پیگیری امور مربوط به این حوزه تاکید کرد و گفت: عدالت و مبارزه با فساد، توسعه اقتصادی و علمی در کشور، استقلال، عزت ملی و توسعه روابط با کشورهای مختلف و توجه به سبک زندگی اسلامی از جمله مسائلی بود که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه بدان پرداختند.
معاون وزیر اطلاعات نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج), اظهار داشت: در سال های گذشته باوجودِ تلاش گسترده ضد انقلاب, دشمنان در عرصه های مختلف با شکست مواجه شدند و این مهم نشان از استحکام و قدرت نظام اسلامی است.
وی با اشاره به رشادت رزمندگان اسلام در تامین امنیت منطقه و برخی از کشورهای اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکا همواره از مواضع جمهوری اسلامی خشمگین است چرا که منابع خود در منطقه را از دست رفته می بیند.
معاون وزیر اطلاعات در این جلسه همچنین با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان های کشور گفت: در این سیل اقشار مختلف با همبستگی مثال زدنی برای عمران و آبادانی مناطق سیل زده شتافتند که این مهم موجب دلگرمی و امیدواری خانواده های سیل زده شد.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات مهم سپاه در عرصه های مختلف امنیتی و عمرانی گفت: کارنامه درخشان سپاه در بخش های مختلف موجب افزایش ضریب امنیت و اعتماد مردمی در مناطق مختلف می شود.
شهریاری افزود: آذربایجان غربی با تلاش نیروهای مسلح و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) جزو امن ترین استان های کشور است.
وی ادامه داد: تامین امنیت در حوزه های داخلی و خارجی و مبارزه با فساد اقتصادی دو وظیفه مهم سربازان گمنام امام زمان (عج) است و اقدامات تحسین برانگیزی در این زمینه انجام شده است.
استاندار آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی در سال گذشته در زمینه بهبود فضای کسب و کار در کشور، جایگاه دوم را از آن خود کرد.
شهریاری با اشاره به اقدامات موثر دستگاههای مختلف اجرایی در موضوع کنترل سیل و مدیریت بحران در بارش روز های اخیر افزود: صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی عملکرد مناسبی را در مدیریت بحران بارش های اخیر به خصوص در اعلام به موقع اطلاعیه ها ایفا کرد و این اقدامات قابل تحسین است.
حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به این که این استان در سال گذشته رتبه سه کشوری را در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی را کسب کرده است، گفت: میزان صادرات در سال گذشته یک میلیارد و ۴۲۳ میلیون دلار بود که از لحاظ ارزش 167  درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.
جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از مدیریت سیلاب ها و عملکرد این نهاد در جلوگیری از وقوع سیل در استان گفت: بیش از ۱۵۰ کامیون کمک های مردمی غیر نقدی به استان های سیل زده کشور و حدود ۳۰ دستگاه خودروی سنگین به این مناطق ارسال شد.