شناسهٔ خبر: 32346236 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

پژمان فر: زمان استیضاح وزیر ارتباطات فرارسیده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وزیر توییتری دولت باید پاسخگو اقدام اینستاگرام در مسدود کردن صفحه سپاه و صفحات منتسب به فرماندهان سپاه باشد، گفت: زمان استیضاح وزیر ارتباطات فرارسیده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر  اظهار داشت: متاسفانه حضور بی برنامه در فضای مجازی به معنی بازی کردن در فضا و زمینی است که دشمن فراهم کرده و از ابتدا هم معلوم بود که ما در این زمین، پیروز بازی نخواهیم بود. زیرا زمین و فضا را دشمن به نحوی تدارک دیده که حتما شکست بخوریم.

وی افزود: معتقدم که تمام این مشکلات متوجه وزیر جوان و بی تدبیر ارتباطات است که خودش را شوالیه فضای مجازی می داند و امروز باید پاسخگوی بی تدبیری های خود باشد.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر جوان و بی تدبیری که به وزیر توییتری معروف است و تمام تلاش خود را برای جذب حتی یک نفر به توییتر صرف می کند، باید پاسخگو باشد. به طور قطع اتفاقاتی که در روزهای اخیر توسط مدیران اینستاگرامافتاد، در آینده نیز تکرار شده و از این دست مسائل در فضای  مجازی کم نخواهیم داشت.

پژمان فر تاکید کرد: بنابراین وقت آن رسیده که وزیر جوان و بی تدبیر ارتباطات استیضاح شود و در جلسه استیضاح وزیر ارتباطاتدر  مجلس، پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی در خصوص درخواست های مردمی برای فیلترینگ اینستاگرام نیز گفت: این موضوع باید در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی بحث شود. دو شورایی که در آن رییس جمهور ریاست آنها را بر عهده دارد و وزیر ارتباطات نیز عضو آن است. البته مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی به طور قطع درباره اتفاقات اینستاگرام سکوت نخواهند کرد و نظر خود را بیان می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: پیش از آنکه به موضوعفیلتر اینستاگرام بپردازیم، ابتدا باید این پرسش را از رییس جمهور و وزیر ارتباطات داشته باشیم که شما برای ایجاد بسترهای مناسب ارتباطی در جهت رفع نیاز مردم داخل کشور چه کردید؟ چرا اجازه دادید که بسترهای مناسب ارتباطی در کشور فراهم نشود و مردم به شبکه های اجتماعی خارجی روی بیاروند؟ اگر در روز نخست ما راه های ارتباطی مناسب را در اختیار مردم قرار می دادیم،  امروز نیاز نبود تا در مورد فیتلر شبکه های اجتماعی حرف بزنیم.

منبع: خبرگزاری موج