شناسهٔ خبر: 32345886 - سرویس سیاسی
منبع: جماران | لینک خبر

70 درصد کودکان خیابانی پایتخت از اتباع غیرمجاز هستند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرمانداری تهران؛ عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه توجه به موضوعات آسیب های اجتماعی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری، مسئولان

صاحب‌خبر - به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از فرمانداری تهران؛ عبدالعظیم رضایی با بیان اینکه توجه به موضوعات آسیب های اجتماعی از مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری، مسئولان نظام و مردم است گفت: کمک و همکاری مردم برای رفع این مشکلات اجتماعی بایستی از طریق سازمانهای حمایتی و تشکل های رسمی صورت پذیرد و از کلیه آحاد مردم و اهل فرهنگ و دلسوزان، خواست که مدیران و مسئولان را در اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی این کودکان همراهی و کمک کنند.
معاون فرماندار تهران افزود: کمک های نقدی نه تنها مشکلات آنان را حل نمی کند بلکه اغلب این مبالغ به دست باندهای سازمان یافته مافیایی می رسد، که بیشتر این کودکان از طرف خانواده های آنها به افراد سودجو و باندهای کثیف با مبالغ پایین اجاره داده می شود.
رضایی اظهار داشت: همراهی مردم در کمک به متکدیان ظاهرنما و کودکان کار و ترحم و دلسوزی های نابجا علاوه بر اینکه باعث تقویت این سازمان های مافیایی می شود آنها را گسترش داده و هر روز کودکان بیشتری را به خدمت خود می گیرند و از سوی دیگر این سازمان ها کودکان خیابانی را تشویق می کنند تا کودکان دیگری از دوستان یا هم ولایتی های خود را جهت کسب درآمد بدون زحمت با خود همراه کنند که و لازم است که از تشکیل و توسعه این سازمان های مافیایی بشدت جلوگیری شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تهران افزود: کودکان خیابان، زاییده و معلول مشکلات اجتماعی هستند و راه کار نهایی، از بین بردن و کاهش علت ها است که در سیاست های ملی و کلان طرح ریزی شده است.
وی اظهار داشت: موضوع آسیب های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، مسائل حاشیه نشینی، سکونت های غیر رسمی، کودکان خیابان (کودکان کار) و تکدی گری است.
معاون فرماندار تهران تصریح کرد: در کشور ایران این نوع از مشکلات اجتماعی در پایتخت و شهرهای بزرگ به اشکال گوناگونی بروز می نماید.
رضایی ادامه داد: در این رابطه تاسیس و راه اندازی فوریت های اجتماعی با همکاری و حمایت های شهرداری تهران، دستگاههای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد، دانشگاههای علوم پزشکی، نیروی انتطامی و دستگاه قضایی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه هر شخصی به تفکیک نوع آسیب اجتماعی، به مرکز مربوطه ارجاع می شود گفت: امیدواریم با فعالیت منظم و مستمر این مجتمع ها، شاهد کاهش روزافزون آسیب های اجتماعی سطح شهرتهران باشیم.
تهرام/7247//6139
انتهای پیام