شناسهٔ خبر: 32345799 - سرویس استانی
منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در استان یزد:

برگزاری همایش «ستی فاطمه» در یزد/ به دنبال یافتن گوهرشادهای یزدی عصر خود هستیم

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد از برگزاری همایش علمی «ستی فاطمه» در یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  یزدرسا؛ محمد حسین رحیمی نسب عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری همایش علمی «ستی فاطمه» در یزد خبر داد و گفت: این همایش در تاریخ 11 اردیبهشت ماه در محل دانشگاه ازاد یزد برگزار می شود.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد  ادامه داد: با توجه به برگزاری جشنواره گوهرشاد با عنوان «بانوان فرهیخته» در مشهد که در آن  4 بانوی فرهیخته خارجی و 4 بانوی فرهیخته ایرانی برگزیده می شوند تصمیم گرفتیم چنین حرکتی را در یزد هم انجام دهیم.

وی هدف از برگزاری همایش «ستی فاطمه» را یافتن گوهرشادهای یزدی عصر خود  دانست و ابراز داشت: با توجه به جهانی شدن شهر یزد و وجود پتانسیل های دارالعباده بودن به دنبال  شناسایی و گرامی داشت زنان نیکوکاریزدی برای ثبت  در تاریخ این دیار هستیم.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در استان با بیان اینکه این همایش توسط دفتر آستان قدس وبا  مشارکت دانشگاه آزاد یزد برگزار خواهد شد افزود: در این همایش مسئولان کانون های علمی خادمیاری  کشور با ارائه مقالات در قالب  محورهای بانوان،وقف و امور خیریه، بازخوانی زندگانی و خدمات بانو ستی فاطمه و فرهنگ و سبک زدنگی رضوی در خانواده و جامعه با تاکید بر نقش مادری به بیان نظرات کارشناسی خود خواهند پرداخت که تاکنون 65 مقاله در این زمینه به همایش ارسال شده و پیش بینی می شود تعداد این مقالات به عدد صد برسد.

وی گفت: در این همایش 8 بانوی فرهیخته برگزیده خواهند شد و به 8 مقاله برتر و 8 شعر برتر نیز جوایزی ارزنده تعلق خواهد گرفت.

رحیمی نسب همچنین از برگزاری شب شعری با عنوان «زنان افتاب» در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: دهم اردیبهست شب شعری با حضور شعرای استان و  کشور برگزار می شود که در آن دوتن از شعرای برجسته کشوری نیز به عنوان مهمان ویژه حضور دارند.

وی افزود: مراسم شب شعر در زور خانه صاحب الزمان امیرچقماق یزد برگزار شده و تاکنون بالغ بر 60 اثر ازآثار شعرای سراسر کشور و 120اثر از آثار شعرای استان با موضوعات حضرت معصومه(ع)، امام رضا(ع) و ستی فاطمه به این مراسم ارسال شده است.

مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس در یزد  ابراز امیدواری کرد: امیدواریم پس از 600 سال از ساخت مجموعه امیرچقماق بتوانیم با برگزاری این همایش علمی و دست یابی به نتایج آن این بانوی فرهیحته را بیشتر به مردم معرفی کنیم البته در این مسیر رسانه ها می توانند نقش ارزشمندی داشته باشند.

رحیمی نسب در پایان از رونمایی از کتاب «شهر بانوان» همزمان با برگزاری این شب شعر خبر داد.

گفتنی است بانو «ستی فاطمه» یکی از زنان نیکوکار یزد و همسر امیرچقماق بود که  مجموعه امیر چقماق را بنا نهاد و براساس برخی اسناد تاریخی خواهر گوهرشاد تلقی می شود که در دوران حیات خود خدمات فرهنگی فراوانی را درشهر دارالعباده انجام داده است.

انتهای پیام/