شناسهٔ خبر: 32345480 - سرویس استانی
منبع: دانشجو | لینک خبر

کمیلی‌راد در گفتگو با دانشجو:

کاهش عمق آب در روستا‌های سوسنگرد و دشت آزادگان/ تمرکز گروه‌های جهادی بر بازگرداندن سیل‌زدگان به منازلشان و پاکسازی روستا‌ها

مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان گفت: از فعالیت جهادگران در مناطق سیل‌زده استان به مرور کاسته می‌شود و روی بازگرداندن سیل‌زدگان به منازلشان و پاکسازی روستا‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی تمرکز خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

امیر کمیلی‌راد، مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص آخرین وضعیت سیل خوزستان گفت: شدت سیلابی که روستا‌های اطراف سد دز درگیر آن هستند به نسبت روز‌های گذشته، کاهش چشمگیری داشته است.

کمیلی راد افزود: اکنون میزان خروجی آب سد کرخه از ۲۴۰۰ به ۱۴۰۰ کاهش پیدا کرده و همین امر باعث شده از شدت سیلی که در استان درگیر آن شده ایم، کاسته شود. برای اینکه شرایط خروج آب به قبل از وقوع سیل بازگردد، باید درصد خروجی سد به ۳۰۰ تا ۵۰۰ برسد.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان اضافه کرد: عمق آب در روستا‌های سوسنگرد و دشت آزادگان که درگیر سیل بودند کمتر شده، اما همچنان این روستا‌ها درگیر سیل هستند و جریان آب از این روستا‌ها در حال حرکت به سمت روستا‌های شادگان است.  سیل ماهشهر را نیز درگیر خود می‌کند و پس از آن به سمت آبادان می‌رود. البته دستور تخلیه روستا‌های شادگان که در معرض خطر سیل هستند، صادر شده است.

وی ادامه داد: خروجی آب سد‌ها کاهش پیدا کرده و منتظر بارندگی‌هایی هستیم که در روز‌های آینده درگیر آن خواهیم شد؛ در صورتی که این بارندگی‌ها شدت زیادی نداشته باشند، قاعدتا میزان خروجی آب سد‌ها تنظیم می‌شود و شرایط تحت کنترل قرار می‌گیرد.

کمیلی راد اظهار کرد: با انجام لایروبی کانال سلمان و انفجارات هورالعظیم و زیرآب رفتن حوزه‌های نفتی این تالاب، اوضاع سیل اهواز بهبود پیدا کرده و این شهر از شرایط پرخطر گذر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از فعالیت جهادگران در مناطق سیل زده به مرور کاسته می‌شود و روی بازگرداندن سیل زدگان به منازلشان و پاکسازی روستا‌ها و انجام فعالیت‌های عمرانی در روستا‌های سیل زده تمرکز خواهیم کرد.

مسئول جهادی بسیج دانشجویی استان خوزستان با بیان اینکه طبق بررسی‌های جهادگران علوم پزشکی استان فعلا بیماری خاصی بین سیل زدگان رواج پیدا نکرده، گفت: پیش بینی می‌شود امدادرسانی‌ها و فعالیت‌های جهادگران در مناطق سیل زده خوزستان تا ماه مبارک رمضان به طول انجامد.

وی ابراز کرد: امیدواریم مسئولان هر چه سریعتر خسارات سیل ۹۵ را به مردم پرداخت کنند تا از جو روانی که بر منطقه حاکم شده ، کاسته شود.