شناسهٔ خبر: 32345357 - سرویس ورزشی
منبع: برنا | لینک خبر

ذوب آهن اصفهان صفر-پرسپولیس تهران صفر؛

غنیمت یک امتیازی پرسپولیس از دیار زاینده رود/ علیمنصور مدعیان قهرمانی را امیدوار کرد

دیدار تیم های فوتبال ذوب آهن و پرسپولیس به تساوی بدون گل انجامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بازی برگشت تیم‌های فوتبال ذوب آهن و پرسپولیس از هفته بیست و ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران (جام خلیج فارس) از ساعت 18 امروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد و این رقابت به تساوی بدون گل انجامید تا مدعیان قهرمانی به ادامه بازی ها امیدوارتر شوند. پرسپولیس با 55 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به تعقیب کنندگان خود در صدر قرار دارد و باید منتظر نتایج سایر دیدارها بماند. در این مسابقه، پرسپولیس با لباس‌های قرمز و تیم ذوب آهن با لباس‌های سبزرنگ در زمین حاضر شدند و تیم داوری نیز با لباس‌های مشکی به میدان آمدند.

سرخپوشان آغازگر نیمه اول بازی بودند. ​در دقیقه یک مهدی ترابی با حرکتی زیبا از سمت چپ وارد هجده قدم ذوب آهن شد اما ارسال او مهار شد. ذوب آهن با حمله‌ای از سمت چپ به یک ضربه کاشته رسید. ارسال هادی محمدی به شکل خطرناکی در اختیار بیرانوند قرار گرفت. ​در دقیقه 5 ترابی پشت هجده قدم میزبان متوقف شد اما داور اعلام به ادامه بازی داد. ​سبزپوشان از سمت چپ بار دیگر حمله‌ای را آغاز کردند که ارسال توپ با ضربه سر اوساگونا همراه شد که بیرانوند توپ را از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد. ارسال کرنر هم راهی به جایی نبرد. ​در دقیقه 8 ذوب آهن از سمت راست صاحب کرنر شد. ارسال توپ به نیک نفس رسید و ضربه او توسط مدافع قرمزپوش دور شد. در دقیقه 9 شوت حدادی فر از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت. ​در دقیقه 11 اوساگونا روی نورالهی خطا کرد. ارسال توپ در یک رفت و برگشت با شوت نادری همراه شد که توپ از کنار دروازه ذوب آهن گذشت. در این دقایق، دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند.

در دقیقه 19 علیپور در سمت چپ متوقف شد و یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس بدست آمد. ارسال ترابی به نورالهی رسید و عبور او از مدافع ذوب آهن و سانتر احمد از خط عرضی گذشت و به ضربه دروازه تبدیل شد. در دقیقه 22 ضربه برگردان اوساگونا با اختلاف از روی دروازه سرخپوشان به بیرون رفت. ​در دقیقه 23 علیپور بار دیگر متوقف شد و داور اعلام ضربه ایستگاهی برای تیم میهمان کرد. ارسال ترابی از همه گذشت و به ضربه دروازه مبدل گردید. در دقیقه 24 یاد و خاطره هادی نوروزی از سوی هواداران گرامی داشته شد.

در دقیقه 26 سیدجلال حسینی، اوساگونا رو کنترل کرد و داور اعلام ضربه کاشته برای سبزپوشان نمود. ارسال توپ با خطای بازیکنان ذوب آهن همراه شد. ​در دقیقه 27 علیپور از تله آفساید سبزپوشان عبور کرد و در ادامه، ارسال او از همه گذشت و این موقعیت از دست رفت. در دقیقه 29 ارسال بشار از نقطه کرنر سمت چپ، با ضربه سر مدافعان میزبان دور شد. در دقیقه 32 سیامک نعمتی پشت هجده قدم ذوب آهن متوقف شد و یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس اعلام گردید. ارسال بشار به هیچکس نرسید و ضربه دروازه اعلام شد.

​در دقیقه 39 پرسپولیس در شش قدم میزبان صاحب موقعیت شد که توپ در اختیار سبزپوشان قرار گرفت و بازیکنان ذوب آهن دست به ضد حمله زدند که در ادامه حسینی بازیکن ذوب آهن توسط نادری متوقف شد و داور به مدافع سرخپوشان کارت زرد نشان داد. ارسال حسینی با دخالت بیرانوند به کرنر از سمت چپ برای ذوب آهن تبدیل شد و ارسال توپ، بازی را به جریان انداخت. داور برای نیمه نخست، یک دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت. ​در دقیقه 46 مهدی ترابی از سمت چپ حرکت زیبایی را آغاز کرد که توپ در چند رفت و برگشت دفع شد. این دیدار در پایان نیمه اول، با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

سبزپوشان آغازگر نیمه دوم بازی بودند.در دقیقه 46 شوت ناگهانی سبزپوشان به بیرانوند برخورد کرد و از او دور شد که در ادامه، توپ توسط سیدجلال مهار و بازی به جریان افتاد.در دقیقه 48 شوت نادری به کرنر از سمت چپ برای سرخپوشان تبدیل شد. ارسال توپ با شوت بازیکن پرسپولیس به مدافع میزبان برخورد کرد.در دقیقه 50 سبزپوشان از سمت چپ صاحب کرنر شدند.  زبیر نیک نفس با مصدومیت مواجه و برای مداوا از زمین خارج شد.ارسال کرنر با مشت بیرانوند همراه شد و به ضد حمله برای پرسپولیس تبدیل گردید که در ادامه، فخرالدینی روی بشار خطا کرد و یک ضربه کاشته برای پرسپولیس بدست آمد. ارسال ترابی با ضربه سر شجاع خلیل زاده از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.​در دقیقه 55 پرسپولیس به شدت دروازه ذوب آهن را تهدید کرد و توسط ترابی، ارسال بشار و علیپور، این موقعیت خوب به گل تبدیل نشد.در دقیقه 57 رضا حبیب زاده به جای زبیر نیک نفس برای میزبان به زمین آمد.

​در دقیقه 58 حرکت ذوبی ها یک کرنر از سمت راست برای آنها به ارمغان آورد. ارسال حسینی با ضربه سر اوساگونا خطرناک نواخته شد که بیرانوند توپ را از روی خط مهار کرد.​در دقیقه 60 پرسپولیس از سمت چپ به کرنر رسید. ارسال توپ به شکل خطرناکی دور شد.​در دقیقه 62 شوت زمینی علیپور با پای چپ از کنار دروازه ذوبی‌ها گذشت.​در دقیقه 64 ارسال حسینی از روی ضربه کاشته برای ذوبی ها، به جایی نرسید و بازی به جریان افتاد.در دقیقه 66 دو ارسال از دو جناح برای ذوب آهنی‌ها در ادامه، به اوساگونا رسید که با ضربه سر از روی دروازه بیرانوند به بیرون رفت.در دقیقه 68 ارسال قرمزپوشان از سمت راست، مدافعان و دروازه بان میزبان را به دردسر انداخت اما توپ توسط مظاهری مهار شد.در دقیقه 69 بار دیگر ارسال حسینی برای سبزپوشان با اعلام آفساید از سوی داور متوقف شد.در دقیقه 71 سیامک نعمتی صاحب موقعیت شد که ضربه خوب و فنی او در اختیار مظاهری قرار گرفت.

در دقیقه 72 بشار متوقف شد و یک ضربه کاشته برای قرمزپوشان اعلام گردید. ارسال خطرناک توپ با دو ضربه سر مدافعان سبزپوش به کرنر از سمت چپ تبدیل شد. پاسکاری کرنر، بازی را به جریان انداخت و در جناح دیگر سید جلال حسینی متوقف و ضربه ای دیگر اعلام شد. ارسال ترابی هم راهی به جایی نبرد.در دقیقه 75 سرخپوشان از جناح راست به کرنر رسیدند. سانتر ترابی به ضد حمله برای میزبان مبدل گردید که شجاع خلیل زاده مجبور شد فخرالدینی را متوقف و از داور کارت زرد دریافت کند.در دقیقه 78 در پی یک برخورد، نعمتی و بوحمدان از داور کارت زرد دریافت کردند.در دقیقه 81 پرسپولیس حمله‌ای را آغاز کرد که در نهایت ارسال علیپور با ضربه فخرالدینی به کرنر از سمت چپ رای پرسپولیس تبدیل شد. ارسال کرنر با ضربه سر حبیب زاده دور و بازی به جریان افتاد.

در دقیقه 84 در پی برخورد دو بازیکن ذوب آهن با یکدیگر، داور خطا به سود آنها را اعلام کرد که صدای هواداران به آسمان رفت.در دقیقه 86 بشار رسن جای خودش را به سعید کریمی برای پرسپولیس داد.در دقیقه 87 حرکت ذوبی‌ها توسط حسینی و فخرالدینی، موقعیتی را خلق کرد که سید جلال روی پای اوساگونا توپ را دور کرد.در دقیقه 88 نادری توسط حدادی فر متوقف شد و یک خطا اعلام گردید. ارسال ترابی با دخالت مظاهری به کرنر از سمت راست تبدیل و ارسال کرنر با ضربه سر نادری همراه شد که توپ به شکل خطرناکی از روی دروازه مظاهری گذشت.داور برای نیمه دوم، چهار دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت.در دقیقه 91 پرسپولیس در پی یک ارسال بلند و عمقی می‌رفت تا به گل برسد که مظاهری توپ را از زیر طاق دروازه به بیرون زد. ارسال کرنر هم با مشت مظاهری دور شد.در دقیقه 92 ارسال ترابی از روی نقطه کاشته در دستان مظاهری جای گرفت.در دقیقه 94 درخشنده به جای حسینی برای ذوب آهن به زمین آمد.در آخرین لحظات بازی، پرسپولیس بار دیگر صاحب موقعیت شد که ارسال زمینی علیپور از سمت راست از همه گذشت.این دیدار در پایان با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

 

داور: اشکان خورشیدی

کمک ها: رضا سخندان – محمد راهی

کمک داوران اضافی: سعید رحیمی مقدم – علی بای

داور چهارم: رضا قیم

ناظر: حسین نجاتی

 

ترکیب ذوب آهن:

محمدرشید مظاهری، میلاد فخرالدینی، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، حمید ملکی، قاسم حدادی‌فر، حمید بوحمدان، سیدمحمدرضا حسینی، زبیر نیک نفس، ارسلان مطهری و کریستین اوساگونا.

سرمربی: علیرضا منصوریان

 

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، بشار رسن،  مهدی ترابی، سیامک نعمتی و علی علیپور.

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ