شناسهٔ خبر: 32315869 - سرویس اقتصادی
منبع: مهر | لینک خبر

اقدامات مرکز تازه تاسیس اپدیم در کمک به سیل‌زدگان ایرانی

مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در ماه‌های نخست شروع کار خود در تهران، اقداماتی را در راستای کمک به سیل‌زدگان کشورمان انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه، مهدی قمصریان اظهار داشت: مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا (اپدیم) با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد علاوه بر انعکاس و ارسال تصاویر ماهواره‌ای مرتبط با سیل اخیر، بازدیدهایی از مناطق سیل‌زده داشته و هماهنگی‌هایی را در راستای مواجهه سریع انجام داده است.

وی، همچنین از برگزاری دوره آموزشی برای مدیران ستادی کشور در راستای کمک‌های فنی برای ظرفیت سازی ارزیابی آسیب‌ها و خسارات بلایای طبیعی خبر داد و افزود: این دوره آموزشی از دوم تا چهارم اردیبهشت امسال در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: کمک‌های فنی برای تقویت ظرفیت‌های ملی مدیریت اطلاعات بلایا نیز از مجموعه استراتژی‌های بلند مدت مرکز اپدیم و در راستای کمک‌رسانی بین المللی برای کاهش خطرات بلایای طبیعی است.