شناسهٔ خبر: 32309302 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

سفیر آفریقای جنوبی در ایران: کشورهای آفریقایی در کنار ایران قرار دارند

سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: صراحتا اعلام می‌کنیم که در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و از آن حمایت می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، «ویکا خومالو» ظهر امروز در جمع هیئتی متشکل از سفیر ایران در قطر و سفرای کشورهای قزاقستان و افغانستان طی دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری جزیره قشم و تعاملات بیشتر در حوزه‌های بین‌المللی، اظهار داشت: همکاری ایران و کشورهای اروپایی باید با دقت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی از مکانیسم مالی اروپایی برخوردار نیستند، افزود: با این وجود، کشورهای آفریقایی مراودات گسترده‌ای با کشورهای مختلف دارند و از ایجاد تنوع در انتخاب کشورها بهره‌ می‌گیرند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران تصریح کرد: ما صراحتا اعلام می‌کنیم که در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار داریم و از آن حمایت می‌کنیم.

ملت ایران همواره از شرایط سخت با موفقیت عبور می‌کنند

«کریستف گراب مایر» رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران نیز در این نشست گفت: ساخت آینده را باید از امروز آغاز کرد و ما به همین منظور در منطقه آزاد قشم حضور یافته‌ایم.

وی اظهار داشت: مردم، کسبه و تجار ایران همواره در مسیرهای سخت قرار گرفته‌ اما توانسته‌اند بر مشکلات پیروز شوند و شرایط سخت امروز را نیز با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.

رایزن اقتصادی سفارت اتریش در ایران از تمایل این کشور به تقویت همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و تصریح کرد: دولت و سرمایه‌گذاران اتریش برای تسهیل و گسترش روابط تلاش می‌کنند.

«براژن الکسیس» رایزن اقتصادی سفارت روسیه در ایران نیز  با بیان اینکه شرایط نامساعد امروز در آینده‌ای نزدیک سامان خواهد گرفت، افزود: روابط روسیه و ایران قوی است و شرکت‌های روسی به شدت خواستار رونق روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی هستند.

انتهای پیام/ن/