شناسهٔ خبر: 32294609 - سرویس اجتماعی
منبع: جماران | لینک خبر

سیلاب 100 راس گوسفند را در سبزوار تلف کرد

مجید کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دام ها برای چرا به مراتع برده شدند که بر اثر گرفتار شدن در سیلاب غرق و تلف شدند. وی اظهار داشت: دامداران

صاحب‌خبر - مجید کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دام ها برای چرا به مراتع برده شدند که بر اثر گرفتار شدن در سیلاب غرق و تلف شدند.
وی اظهار داشت: دامداران برای جلوگیری از تحمیل هزینه و اینگونه خسارات باید نسبت به بیمه نمودن دام های خود اقدام کنند.
وی گفت: با وجود هشدارهای پیاپی هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستان سبزوار و اطلاع رسانی بخشداری به روستائیان و شهروندان برخی از هموطنان این هشدارها را جدی نمی گیرند.
کریمی افزود: بارندگی 2 روز گذشته علاوه بر انسداد 11 راه روستایی بخش ششتمد سبب خسارت های فراوان در بخش های مختلف شده که کارشناسان در حال برآورد آن هستند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد و ششتمد در 30 کیلومتری جنوب سبزوار قرار دارد.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا 27 فروردین ادامه دارد.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است.
شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.
سه جاده فرعی و 28 راه روستایی در شهرستانهای کلات، سبزوار، بجستان، تربت جام، صالح آباد، خلیل آباد، جوین، درگز، باخرز، سرخس، تایباد، فریمان و بردسکن بر اثر سیلاب مسدود شده است.
همچنین 12 نقطه در سطح شهر سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی دچار فرونشست و چهار روستای در معرض خطر سیل در شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب و تربت حیدریه و بجستان در جنوب این استان از جمعیت تخلیه شده اند.
از روز گذشته تاکنون 233 مورد آبگرفتگی معابر و منازل در شهرستانهای کلات، بردسکن، خلیل آباد، بجستان، مشهد و سرخس رخ داده، برق هشت روستا در شهرستانهای بردسکن، سرخس و کدکن تربت حیدریه و آب 20 روستا در شهرستانهای کلات، سرخس، نیشابور و قوچان نیز قطع شده است.
در پی تداوم بارش شدید هفت سد نیز در خراسان رضوی سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام