شناسهٔ خبر: 32294563 - سرویس سیاسی
منبع: فارس | لینک خبر

تاکید زنگنه بر استمرار فعالیت‌های وزارت نفت در استان‌های سیل زده

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: زنگنه در این کمیسیون گفت که 95 درصد مخان هورالعظیم آبگیری شده‌اند و ممانعتی از آبگیری به‎منظور حفاظت از تاسیسات نفتی صورت نگرفته است ضمن اینکه فعالیت نیروهای وزارت نفت در استان‌های سیل‌زده به‌ویژه خوزستان تا پایان سیل استمرار دارد.

صاحب‌خبر -

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون که بیژن نامدار زنگنه میهمان آن بود گفت: وزیر نفت گزارشی را در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل سیل و وضعیت تاسیسات نفتی و گازی سراسر کشور در پی این اتفاق ارائه کرد.

وی افزود: در این نشست در خصوص اینکه وزارت نفت چقدر آمادگی حفاظت از تاسیسات گازی، نفتی، خطوط لوله و تاسیسات سر چاهی را داشته در این جلسه مطرح شد که طبق گفته زنگنه؛ مهندسین وظیفه جلوگیری از آسیب به تاسیسات نفتی، ورود نفت به آب‌ها و آلوده شدن محیط زیست را داشتند.

قره خانی با اشاره به اینکه وزارت نفت بر حسب وظیفه دستگاهی و اجتماعی به یاری شهرهای سیل‌زده شتافته است، تصریح کرد: طبق توضیحات زنگنه، این وزارتخانه تمام امکانات مهندسی، نیروهای خدماتی و درمانی خود را برای کاهش مشکلات مردم سیل‌زده بسیج کرده‌ است و حدود 600 دستگاه، خودروهای سنگین و تجهیزات مکانیکی برای ایجاد سیل‌بند، خارج آب‌ها و... به کار گرفته و بیمارستان 200 تخته خوابی را به سیل‌زندگان اختصاص داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به گفته وزیر نفت 95 درصد مخازن هورالعظیم آبگیری شده‌اند و ممانعتی از آبگیری به‎منظور حفاظت از تاسیسات نفتی صورت نگرفته است و تمام خبرهای مبتنی بر این مسئله شایعه است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین از اذعان نمایندگان حاضر در جلسه و نمایندگان استان‌های سیل‌زده مبنی بر عملکرد خوب وزارت نفت در این روزهای بحرانی خبر داد و گفت: به گفته وزیر قرار است فعالیت نیروهای وزارت نفت در استان‌های سیل‌زده به‌ویژه خوزستان تا پایان سیل استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/