شناسهٔ خبر: 31885918 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحلیل محسن رضایی درباره ادعای جدایی جولان از سوریه

محسن رضایی با انتشار مطلبی در اینستاگرام به تحلیل ادعای جدایی جولان از سوریه از سوی رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توییتی از آمادگی آمریکا بعد از ۵۲ سال، برای به رسمیت شمردن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان خبر داد برخی کشورها از جمله سوریه، ایران، مصر و اردن به آن واکنش نشان داده و موضع گیری کردند.

دولت سوریه در واکنشی به موضع رئیس جمهوری آمریکا در قبال حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان ضمن محکوم کردن این رویکرد یادآور شد که دمشق از طریق راه‌ها و امکانات در دسترس این منطقه اشغالی را بازپس خواهد گرفت. از سوی دیگر کشورمان نیز ضمن ابراز نگرانی از رویکرد آمریکا در قبال حاکمیت اسرائیل بر جولان، تصمیم کاخ سفید در این خصوص را غیر مشروع و غیر قابل پذیرش توصیف کرد.

این رویکرد آمریکا با واکنش برخی چهره های سیاسی در کشورمان نیز همراه بود. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک تحلیل کوتاه با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت : " ادعای جدایی جولان از سوریه، تلاش برای تجزیه کشوری اسلامی و اعلان قدس به عنوان پایتخت اسرائیل با سه هدف صورت می‌گیرد. یکی آن که درگیری، خشونت و نا امنی در منطقه ادامه یابد و مانع از آبادانی و پیشرفت کشورهای اسلامی شود. دوم آن که تسلیحات نظامی غرب به فروش رود. سوم آن که مسلمانان، تحقیر شده و روحیه آنان تضعیف شود.

سیاست غرب برای ادامه حضور درمنطقه با نا امن سازی، تجارت سلاح، غارت نفت و نفی هویت ملل مسلمان گره خورده است. این سیاست نخ نما با ظهور انقلاب اسلامی روبه زوال دارد. در سال های آینده، اسرائيل را ضعیفتر و آمریکا را از گذشته منزوی‌تر خواهیم دید."

تحلیل محسن رضایی درباره ادعای جدایی جولان از سوریه + اینستاپست

انتهای پیام/