شناسهٔ خبر: 31885654 - سرویس اجتماعی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تلاش برای خارج کردن آب سیلاب از روستاها و شهرهای مازندران ادامه دارد

ایرنا نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به فرصت مناسب شرایط جوی آفتابی در مازندران ، گفت که تمام تلاش نیروهای عملیاتی بر این است تا آب سیلاب از مناطق روستایی و شهری این استان خارج شود تا این مناطق از حالت غرقابی خارج شوند .

صاحب‌خبر -

 اسماعیل نجار عصر جمعه در بازدید از مناطق سیل زده میاندورود در گفت و گو با خبرنگاران افزود : پس از چند روز بارش باران ، هوای آفتابی امروز و فردا این فرصت را برای نیروها ایجاد می کند تا برای خارج کردن آب سرعت عمل بیشتری داشته باشند .
وی ادامه داد : تلاش تمام نیروهای امدادی بر این است تا به سرعت این آبها را از مناطق خارج و به سمت دریا هدایت بکنند .
معاون وزیر کشور با اشاره به بارش بی سابقه باران در استان های شمالی بویژه مازندران و گلستان ، گفت : این سیلاب به بیش از 6 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی مازندران آسیب زد .وی افزود : همچنین 6 دهنه پل ارتباطی مهم روستایی و 60 دهنه پل روستایی کوچک در مازندران آسیب دید و برخی نیز کاملا تخریب شدند .
به گفته نجار علاوه بر واحدهای مسکونی ، سیلاب به بخش های کشاورزی ، آبزی پروری ، دامداری ،مرغداری و واحدهای صنعتی این استان خسارت زده است .وی همچنین از رفع کامل مشکل خطوط آب ، برق ، گاز و مخابرات مناطق سیل زده مازندران خبرداد و گفت : تعدادی کمی از روستاهای استان بخاطر رانشی بودن راه دسترسی هنوز با پاره ای مشکلات در این زمینه مواجه هستند .
معاون وزیر کشور گفت : همچنین در این سیلاب ، تصفیه خانه آب شرب برخی شهرهای مازندران از جمله بابل ، بابلسر ، فریدونکنار و سوادکوه از مدار فعالیت خارج شد که می بایست هرچه سریعتر این مشکل رفع شود .وی اضافه کرد : کارشناسان ارزیاب در حال بررسی خسارت های این سیلاب هستند .

2323