شناسهٔ خبر: 31876293 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

البخیتی: آمریکا و مزدورانش موضوع آتش بس در همه مناطق یمن را رد می کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از رویترز؛ محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: آمریکا عضوی از ائتلاف متجاوزان ضد یمن و یا به عبارتی رهبر ائتلاف متجاوز ضد مردم یمن است بنابراین، ما از آمریکا این انتظار را نداریم که اقدامات خود را محکوم کند.
البخیتی افزود: آمریکا و مزدورانش تلاش می کنند که توافق صلح الحدیده به نتیجه نرسد. آمریکا و مزدورانش موضوع آتش بس در همه مناطق را از اساس رد می کنند و تنها موافق توافق آتش بس جزئی و محدود در الحدیده هستند.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد: به دلیل فشارهای بین المللی که بر اثر ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی به آمریکا و مزدورانشان وارد شد و علاوه بر این به دلیل موفقیت هایی که در پی توافقنامه آتش بس جزئی و محدودی که در الحدیده به دست آمد، ما به دنبال آتش بس در جبهه ها و مناطق دیگر هستیم اما این نکته مورد قبول متجاوزان نیست بنابراین آمریکا و مزدورانش به دنبال ناکام ماندن توافقنامه هایی از این دست هستند.
محمدالبخیتی تاکید کرد: مردم یمن منتظر اقدام و رفتاری عادلانه از جانب آمریکا نیستند چرا که این آمریکا بود که حق زندگی کردن مردم فلسطین در وطن و سرزمینشان را از آنها گرفت.