شناسهٔ خبر: 31876286 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش‌های مقامات جهان به اقدام غیرقانونی ترامپ درباره بلندی‌های جولان

مقامات برجسته جهان اقدام رئیس جمهور آمریکا درباره وضعیت بلندی‌های جولان اشغالی را غیرقانونی دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فرهان حق، از سخنگویان دبیرکل سازمان ملل متحد به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت بلندی‌های جولان واکنش نشان داد و گفت: ما به تمام قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد این موضوع متعهد هستیم.

همچنین احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت هر گونه به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه، از وجهه قانونی برخوردار نیست و هیچ حقوقی را به دنبال ندارد.

ابوالغیط افزود: اتحادیه عرب از حق سوریه در خصوص سرزمین اشغال شده اش حمایت می کند و ما موضع روشنی در این خصوص داریم. بر اساس حقوق بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل متحد و شورای امنیت، جولان، سرزمین اشغال شده سوریه است.

مولوود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در واکنش به اقدام ترامپ گفت تلاشها برای مشروعیت دادن به اقدامات خلاف قانون اسرائیل، افزایش خشونت در منطقه را به دنبال خواهد داشت.

ایگور موروزوف، عضو کمیسیون امور بین الملل پارلمان روسیه اعلام کرد مسکو به هیچ وجه حاکمیت اسرائیل را بر جولان اشغالی به رسمیت نخواهد شناخت.

همچنین رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از دیپلماتهای روس اعلام کردند مسکو با هر گونه تصمیمی مبنی بر به رسمیت شناختن الحاق جولان به اسرائیل مخالف است.

انتهای پیام/