شناسهٔ خبر: 31876218 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگو با ایرنا:

سفیر افغانستان در سازمان ملل پیام نوروز را صلح جهانی دانست

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل متحد گفت: پیام نوروز، صلح، امنیت و ثبات برای منطقه و جهان است.

صاحب‌خبر -

«عادله راز» روز پنج شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به این سوال که پیام نوروز برای صلح و امنیت جهانی چیست، افزود: نوروز شروع سالی جدید است به این امید که سالی پر از سعادت، صمیمیت، صفا و صلح در منطقه و به خصوص در افغانستان باشد.
وی ادامه داد: امیدواریم که روابط ما با همسایگان بیش از پیش بهتر و بهتر شود.
سفیر افغانستان در سازمان ملل متحد اضافه کرد: در شرایطی قرار داریم که منطقه و جهان نیازمند صلح، امنیت و ثبات است و انتظار داریم پیام مراسم نوروزی ما از سازمان ملل متحد این باشد که صلح و امنیت از اینجا به تمام منطقه و جهان گسترش یابد.
کشورهای حوزه نوروز در اقدامی متفاوت، در نخستین روز فروردین 1398 جشنواره غذایی در سازمان ملل متحد برگزار کردند.
نوروز به عنوان میراث ناملموس فرهنگی در یونسکو ثبت جهانی شده و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم این روز را به رسمیت شناخته است.
نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به عنوان هماهنگ کننده برگزاری مراسم در سازمان ملل متحد، پیشنهاد داد تا به جای برنامه های تکراری و گاهی خسته کننده سخنرانی ها، جشنواره غذا برگزار شود تا به این ترتیب ذائقه و فرهنگ غذایی کشورهای این حوزه در معرض نمایش قرار گیرد.
افغانستان، آذربایجان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، عراق، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان و ترکمنستان در این جشنواره مشارکت داشتند.
اروپام*1429