شناسهٔ خبر: 31873198 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهای نفت خام برنت کاهش یافت

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال) در معاملات روز پنجشنبه کاهش یافت.
بهای نفت خام سبک ‏برنت‏، که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه مه با 29 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 68 دلار و 21 سنت رسید.
درست است بهای این شاخص نفتی در معاملات امروز این بازار کاهش یافت. اما قیمت آن همچنان نزدیک به بالاترین سطح قیمت هایی است که در چهار ماه پیش رسیده بود. بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین(وست تگزاس اینترمیدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه مه با 35 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 59 دلار و 88 سنت رسید.
در بازار معاملات آسیا، بهای نفت خام سبک ‏برنت دریای شمال به هر بشکه 68 دلار و 69 سنت نیز رسیده بود. در همین بازار، بهای نفت خام سبک و شیرین ‏شاخص ‏نیویورک، ‏وست تگزاس ‏‏اینترمیدییت(دابلیو.تی.آی)‏ ‏ نیز به هر بشکه 60 دلار و 33 سنت نیز رسیده بود.