شناسهٔ خبر: 31841276 - سرویس سیاسی
منبع: فرارو | لینک خبر

اسطوره‌های تبهکاری روی پرده سینما

صاحب‌خبر -
شرق نوشت: سرقت و جنایت مضمون مشترک فیلم‌های معرفی‌شده روی‌پرده‌رفته از ابتدای این هفته در اکران سینما‌های جهان هستند و البته اسطوره‌های فرهنگ عامه و به‌ویژه شمایل‌های فرهنگی آمریکایی هم در این دنیای سینمایی تبهکاران بسیار پررنگ است. از این فیلم‌ها که بگذریم، در میان فیلم‌هایی که از همین هفته بر پرده سینما تابیده‌اند، می‌توان از «کشور اسیر» علمی- تخیلی، اکشن «مرز سه‌گانه»، انیمیشن «پارک شگفتی» و درام جنگی «مأموریت پرافتخار» نام برد.
 
اسطوره‌های تبهکاری روی پرده سینما
مردان بزرگراه
The Highwaymen
داستان «بانی و کلاید» چندبار از نگاه راهزنان افسانه‌ای اوایل قرن بیستم بازگو شده، اما این داستان واقعی، ماجرای بازگونشده کارآگاهان پلیسی است که آن‌ها را به دام انداختند. فرانک همر (کوین کاستنر) و مانی گولت (وودی هارلسن) دو پلیس بازنشسته تگزاسی هستند که در نبود فناوری‌های جدید جرم‌شناسی به یاری غریزه خود باید بانی و کلاید (امیلی براست و ادوارد باسرت) را که آوازه‌شان در سراسر آمریکا پیچیده، از پا بیندازند. کتی بیتس و کیم دیکنز از دیگر بازیگران این فیلم ۱۳۲ دقیقه‌ای به کارگردانی جان لی هنکاک هستند.
 
اسطوره‌های تبهکاری روی پرده سینما
یافتن استیو مک‌کوئین
Finding Steve McQueen
برای سرقت مسلحانه ۳۰ میلیون دلار از پول‌های صندوق مخفی ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور اسبق و مستعفی آمریکا، در سال ۱۹۷۲ گروهی از دزدان اوهایو دست‌به‌یکی می‌کنند و نقشه‌ای ماهرانه می‌ریزند و از ظاهر یک ستاره هالیوودی آن دوران استفاده می‌کنند. تراویس فیمل، ویلیام فیچتنر، فارست ویتاکر، لیلی ریب و ریچل تیلور از بازیگران این درام جنایی عاشقانه هستند که مارک استیون جانسن کارگردانی کرده است. زمان نمایش فیلم ۹۱ دقیقه است.
 
اسطوره‌های تبهکاری روی پرده سینما خاکستر ناب‌ترین سفید است
Ash is Purest White
درام جنایی نامزد نخل طلایی جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ محصول کشور چین، به کارگردانی جیا ژانگکه، درامی رمانتیک است که در دنیای جنایتکاران چین در سال‌های اول قرن بیست‌ویکم اتفاق می‌افتد. کیائو (ژادو تائو) زن تبهکاری است که عاشق بین (فان لیائو) شده که یکی از گنگستر‌های محلی است و برای نجات او در جنگی میان دو گروه رقیب دست به اسلحه می‌برد و بعد از پنج سال از زندان آزاد می‌شود و به دنبال محبوبش می‌گردد. زمان نمایش این فیلم ۱۳۶ دقیقه است.
 
اسطوره‌های تبهکاری روی پرده سینما هرگز بزرگ نشو
Never Grow Old
شهر کوچک مرزی در غرب وحشی که زمانی مکانی آرام بود، اکنون در تسخیر یک یاغی شرور به نام داچ آلبرت (جان کیوزاک) و دارودسته اوست. پاتریک تیت (ایل هیرش) یکی از هفت‌تیرکش‌هاست که بر سر دوراهی اخلاقی قرار می‌گیرد؛ اینکه باید پول‌های خون‌آلودی را که نصیبش می‌شود، بپذیرد یا به ارزش‌های آباواجدادی پایبند بماند. این فیلم را ایوان کاوانا نوشته و کارگردانی کرده است و دبورا فرانسوا و لئا سیدو از دیگر بازیگرانش هستند.