شناسهٔ خبر: 31813454 - سرویس سیاسی
منبع: عصر ایران | لینک خبر

سرلشگر باقری برای شرکت در اجلاس سه جانبه وارد دمشق شد

صاحب‌خبر -

سردار سرلشگر پاسدار 'محمد باقری' رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح برای شرکت در اجلاس سه جانبه مبارزه با تروریست بین ایران، سوریه و عراق عصر یکشنبه وارد دمشق شد.

به گزارش ایرنا، باقری و هیات همراه هنگام ورود به سوریه از سوی سپهبد محمود الشوا معاون وزیر دفاع سوریه و جواد ترک آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه مورد استقبال قرار گرفتند.

اجلاس سه جانبه رؤسای ستادکل نیرو‌های مسلح کشور‌های ایران، عراق و سوریه به صورت منظم به منظور بررسی راهکارهای مبارزه با تروریست دوره ای برگزار می شود.

ارتقای همکاری‌های دفاعی و نظامی، مشورت و همفکری درباره مبارزه با تروریسم و ایجاد هماهنگی و هم افزایی سه کشور ایران، عراق و سوریه در تداوم مقابله با گروهک‌های تروریستی و همچنین بررسی و دستیابی به آخرین راهکار‌های ایجاد ثبات و تأمین امنیت منطقه از جمله اهداف سفر سرلشگر باقری به سوریه است.

در اثنای سفر امروز رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح به سوریه نیز برنامه دیدار با رزمندگان مقاومت و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در این کشور قرار دارد.

باقری آخرین بار 25 مهرماه 1396 به مدت 5 روز به سوریه سفر کرده بود که دیدار با مقام های نظامی سوریه و بازدید از برخی مناطق عملیاتی از جمله برنامه های سفر سال گذشته وی به سوریه بود.