شناسهٔ خبر: 31813230 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

معاون اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

فراهم شدن امکانات فرهنگی و رفاهی برای خدمت به زوار بی‌بی حکیمه(س)

معاون فرهنگی‌اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حرم بی‌بی حکیمه(س) یکی از بقاع برگزاری طرح آرامش بهاری است، گفت: امکانات فرهنگی و رفاهی برای خدمت به زوار حرم بی‌بی حکیمه فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد به آماده‌سازی بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در همین راستا بازدیدی از امامزادگان شهرستان‌های چرام، کهگیلویه و گچساران صورت گرفت.

معاون فرهنگی‌اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امامزاده بی‌بی حکیمه(س) به عنوان شاخص ترین بقعه متبرکه در سطح استان در طول ایام نوروز ،یکی از چهارده بقعه متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری استان است و همه امکانات فرهنگی و رفاهی برای خدمت به زوار فراهم شده است.

وی  با اشاره به اینکه ۹۰ نفر به صورت شبانه‌روزی به زوار خدمت می‌کنند، گفت: دستگاه‌های مختلفی شامل اورژانس، نیروهای نظامی و انتظامی، خدام و پرسنل اوقاف بسیج شدند تا به زوار خدمات ارائه کنند.

این مسوول تصریح کرد: بارگاه مطهر و عظیم‌الشان امامزاده بی‌بی حکیمه(س) نه تنها در شهرستان گچساران و استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد بلکه در سایر استان‌ها از جمله فارس،بوشهر و خوزستان پذیرای شیفتگان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ، همه ساله تعداد زیادی از مشتاقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت از گوشه و‌کنار کشورهای حاشیه خلیج فارس عراق، کویت، بحرین، امارات، قطر ،عربستان برای زیارت حرم مطهر دختر موسی‌بن‌ جعفر(ع) به گچساران سفر می‌کنند.

این مسوول عنوان کرد: در طول ایام تعطیلات برنامه‌های متنوعی شامل برگزاری دعای ندبه و دعای کمیل، نماز جماعت، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و برنامه‌های دیگری در حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: زائران و علاقمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت می‌توانند از مسیر دیلم، سرآبننیز به طرف چم شیر و بهبهان- گچساران به حرم این بانوی بزرگوار مشرف شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه برپا و روحانیون در آن مستقر هستند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴