شناسهٔ خبر: 31813167 - سرویس بین‌الملل
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

یمن:

ریاض و ابوظبی را هدف می‌گیریم

نیروهای مبارز یمنی اعلام کردند اگر ائتلاف سعودی اجرای توافق صلح سازمان ملل در بندر حدیده را نقض کند، آمادگی هدف‌ قراردادن ریاض و ابوظبی را دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

نیروهای مبارز یمنی اعلام کردند اگر ائتلاف سعودی اجرای توافق صلح سازمان ملل در بندر حدیده را نقض کند، آمادگی هدف‌ قراردادن ریاض و ابوظبیرا دارند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمنی در گفتگویی تلویزیونی با بیان اینکه مبارزان یمنی در حال تقویت توانمندی موشک‌های بالستیک خود هستند، افزود: «ما اطلاعاتی داریم که تأیید می‌کند دشمن در حال آماده‌سازی خود برای افزایش تنش در حدیده است و ما به دقت تحرکات آنها را دنبال می‌کنیم. با این حال نیروهای ما آمادگی هر گونه اقدام مناسب دارند».

وی همچنین تأکید کرد ارتش و یگانهای مردمی یمن انباری از موشک را در اختیار دارند، اگر ائلاف سعودی در حدیده  تنش را افزایش دهد، با دستور فرماندهی نظامی شهرهای پایتخت عربستان و امارات را هدف قرار می‌دهیم.

طرف‌های درگیر در یمن اواخر آذرماه پس از چند دور مذاکره در سوئد با حضور نماینده سازمان ملل توافق‌نامه صلحی امضا کردند. آتش‌بس در بندر الحدیده و تبادل افراد زندانی بخشی از این توافق است، اما اجرای این توافق به علت نقض مکرر آن توسط نیروهای تحت حمایت ائتلاف سعودی تاکنون با آهستگی پش رفته است.

عربستان و امارات همراه با چند کشور دیگر عربی از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی -رئیس جمهور مستعفی یمن- به قدرت کرده است.

بنا بر آمارهای رسمی تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون بیش از ۱۲ هزار کشته، ده‌ها هزار زخمی و  آواره‌ شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور را در پی داشته است.