شناسهٔ خبر: 31813112 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

روحانی مطرح کرد:

تلاش دولت برای کاهش فشار اقتصادی به مردم

بوشهر - رئیس جمهور گفت: تمامی اعضای دولت در بخش‌های مختلف در تلاش برای کاهش فشارهای اقتصادی به مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی در شورای اداری استان بوشهر اظهارداشت: از مردم استان بوشهر برای حضور در دیدار رو در رو خادمان خود شرکت کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: خوشحال هستیم امروز پروژه بسیار بزرگ و مهم افتتاح شد و آن افتتاح ۴ فاز پارس جنوبی بود که بسیار برای ما مهم بود که مردم ما شاهد ۱۰۰ میلیون متر مکعب در نقل و انتقالات گاز کشور باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۵ فازپارس جنوبی افتتاح شد، تصریح کرد: در کشور یک میلیاردمتر مکعب در روز ظرفیت تولید گاز وجود دارد و امروز درگاز در صنایع، محیط زیست و مصارف خانگی خودکفا هستیم.

روحانی گفت: برخی با صحبت‌های خود ذهن‌ها را وسوسه می‌کنند و می‌گویند دولت در معادلات بین المللی راه را نادرست انتخاب کرده اما آنهایی که در بالای گود ایستاده‌اند سختی‌های کار را نمی‌دانند.

وی با اشاره به اینکه ما هیچ گاه آغاز گر جنگ نبوده‌ایم، افزود: از ابتدای دولت اعلام کرده‌ایم که با هیچ کشوری دشمنی نداشته و با هردولتی که رفتار مناسب داشته باشد روابط دوستانه خواهیم داشت.

رئیس جمهور عنوان کرد: در توافق نامهیک کار بسیار مهم صورت گرفت و آن نیز خروج پرونده ایران از فصل ۷ شورای امنیت بود که این بسیار ارزشمند است.

روحانی با بیان اینکه اکنون تحریم‌های ما بین المللی نیست، بیان کرد: تحریم‌های امروز ما تنها تحریم‌هایی است که از سوی آمریکا برنامه ریزی و اجرا شده است.

رئیس جمهور گفت: امروز آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به ایران اسلامی دست به دست هم داده‌اند اما ما در این شرایط نیز ایستادگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما امروز به مشکلات موجود که موجب قرار گرفتن مردم ما در تنگناهای اقتصادی و معیشتی شده آگاه هستیم، تصریح کرد: ما اکنون در شرایط عادی نیستیم، تمامی اعضای دولت در بخش‌های مختلف در تلاش برای کاهش این فشارها هستند و باید برای مقابله با این فشارها با یکدیگر متحد شویم.

رئیس جمهور عنوان کرد: آمریکا امروز نه تنها توافقنامه را نقض کرد بلکه روابطش با اروپا، حکم دادگاه لاهه و قطعنامه شورای امنیت را نیز نقض کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز دولتی بر آمریکا حکومت می‌کند که ناقض تمام معادلات و تعهدات است، گفت: ما دولتی را که مانع ورود دارو، مواد غذایی، معادلات معمولی و تجارت بین کشورها می‌شود را جنایت کار می‌دانیم و ابتدا در کشور خود و بعد در مجامع بین المللی از او شکایت خواهیم کرد.

روحانی گفت: ما در شرایط جنگ روانی و اقتصادی هستیم اما همچنین پیروزی‌ها و پیشرفت‌های مختلفی را در کشور شاهد هستیم که باید اینها نیز بیان شود.

وی با بیان اینکه امروز مردم، مسئولین، دولت، مجلس، شیعه و سنی همه با هم در این کشور در کنار هم و همراه هم هستند، خاطرنشان کرد: این مهم است که موجب پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف در این کشور شده است.

قوه قضائیه، سران آمریکا و طراحان داخلی و خارجی تحریم را مورد پیگرد قرار دهد

روحانی با اشاره به اینکه ما آمریکا را یک دولت جانی می‌دانیم، بیان کرد: خواستار آن هستیم که قوه قضائیه سران آمریکا و طراحان داخلی و خارجی تحریم را به واسطه رفتارهای جنایتکارانه علیه بشریت مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

وی افزود: در شرایط سختی که دشمنان تمام توان خود را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته اند، کارهای خوبی در کشور از جمله گازرسانی، اتصال ۴ استان به راه آهن و توسعه روابط مناسبات با کشورهای همسایه صورت گرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت مردم ایران موجب بروز این پیروزی‌ها شده است، عنوان کرد: در هر نقطه از کشور که سفر می‌کنم علیرغم وجود مشکلات نسبت به خادم خود با محبت و مهمان نوازی برخورد می‌کنند.

روحانی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان بوشهر در حوزه‌های مختلف گفت: استان بوشهر در زمینه‌های مختلف گردشگری، منابع زیر زمینی و سواحل وسیع دارای ظرفیت است که باید با برنامه ریزی ها مختلف از این ظرفیت‌ها بهتر و بیشتر استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم سال جدید برای مردم ایران مبارک باید و با همدلی و ایستادگی شاهد پیروزی‌ها و توسعه‌های بیشتری در کشور باشیم.