شناسهٔ خبر: 31813026 - سرویس استانی
منبع: روزنامه عصرایرانیان | لینک خبر

اعزام ۳۵۰۰ نفر همراه با کاروان‌های نوروزی

ارتقای سطح خدمات به زائران عتبات

صاحب‌خبر - مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سطح خدمات ارائه شده به زائران ارتقا یافته است از اعزام ۳ هزار و ۵۰۰ نیرو به عنوان عوامل همراه کاروان‌های نوروزی عتبات خبر داد. «مرتضی آقایی» مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به هماهنگی‌ها برای ارائه خدمات مناسب به زائران عتبات اظهار داشت: از ۲۴ اسفندماه اعزام زائران نوروزی عتبات آغاز و تمامی هتل‌ها برای ورود زائران در این دوره مورد بررسی قرار گرفته و ۲۵۰ نفر مدیر ثابت (مدیر هتل‌ها) را به عراق اعزام کرده‌ایم.وی با بیان اینکه ما برای ارائه خدمات بهتر به زائران نظارت مستقیم داریم، افزود: سعی کردیم سطح خدمت‌رسانی به زائران را افزایش دهیم به طوری که تمامی یک هزار و ۷۵۰ کاروان زیارتی برای عتبات نوروزی یک مدیر و یک مداح مورد تأیید بعثه مقام معظم رهبری دارند و در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ نیرو به عنوان عوامل همراه مشرف خواهند شد تا سطح خدمات فرهنگی و معرفتی در این سفر معنوی ارتقا یابد. البته در طول ایام سال برای کاروان‌ها این اقدامات صورت می‌گیرد.آقایی درباره سطح کیفی غذاهای کاروان‌ها گفت: توسط کارشناسان فنی سازمان حج و زیارت مواد اولیه تهیه غذای زائران تأیید شده و در آشپزخانه‌های مربوطه و توسط آشپزهای مورد تأیید سازمان طبخ و تهیه می‌شود.مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سطح خدمات به زائران عتبات ارتقا یافته است، به اقدامات دیگر این سازمان برای سفرهای نوروزی عتبات اشاره کرد و افزود: هلال احمر و هیأت پزشکی سازمان حج و زیارت برای افزایش درمانگاه‌ها اقدام کردند، همچنین کادر بیمه شیفت‌های کاری خود را افزایش می‌دهند تا خدمات بیشتر و بهتری را به زائران ارائه دهند. علاوه بر این، پوشش‌های امنیتی تمام امکانات لازم را در شهرهای زیارتی نجف، کربلا و سامرا اندیشیده‌اند.آقایی با اشاره به اینکه در کنار امور اجرایی، خدمات فرهنگی و معرفتی نیز برای زائران عتبات برنامه‌ریزی شده است، بیان داشت: مداحی و قرائت قرآن و ویژه برنامه تحویل سال و ویژه برنامه میلاد امام علی (ع) در لحظه تحویل سال جدید توسط بعثه مقام معظم رهبری در حرم‌های مطهر انجام می‌شود.مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: ما یک سامانه‌ای نیز برای ارزیابی خدمات ارائه شده به زائران عتبات داریم که در اختیار زائران و عوامل اجرایی قرار دارد تا خدمات ارائه شده را ارزیابی و به صورت آنلاین به آن رسیدگی شود.