شناسهٔ خبر: 31812936 - سرویس سیاسی
منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

اجرای 9 پروژه مهم آب و برق استان بوشهر آغاز شد

رئیس‌جمهور در آیین افتتاح ویدئوکنفرانسی طرح‌های وزارت نیرو: اهمیت بهره‌گیری از آب‌شیرین‌کن‌ها برای تامین آب شرب در نوار جنوبی کشور

رئیس جمهور در جریان سفر به استان بوشهر، به صورت ویدئو کنفرانس طرح‌های مهم صنعت آب و برق در این استان را افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جریان سفر به استان بوشهر، در آیین افتتاح ویدئوکنفرانسی طرح‌های مهم صنعت آب و برق در این استان گفت: در استان بوشهر تعداد ۱۰۴ پروژه با میانگین ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی با اعتبار ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.
وی بهره‌گیری از آب‌شیرین‌کن‌ها را موضوعی بسیار مهم دانست و افزود: یکی از راه‌های تامین آب برای مردم شهرها و روستاها به ویژه شهرها و مناطق نزدیک به دریا و نوار جنوبی کشور استفاده از آب‌شیرین‌کن‌هاست.
رئیس جمهور تصریح کرد: در کشور ۸۲ پروژه آب‌شیرین‌کن در دست اجراست که دو پروژه در استان بوشهر اجرا شده و امروز عملیات اجرایی سه پروژه آب‌شیرین‌کن نیز آغاز شد.
بر اساس این گزارش، طرح‌های افتتاح شده شامل آغاز عملیات اجرایی 3 پروژه در بخش آب و فاضلاب با اعتبار یک‌هزار و 746 میلیارد ریال و کلنگ‌زنی 6 پروژه بخش برق با اعتبار 899 میلیارد ریال در این استان است.
طرح‌های بخش آب و فاضلاب شامل آغاز عملیات اجرایی 3 پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر، 8500 متر مکعبی آب‌پخش- سعدآباد و 6500 مترمکعبی دالکی- وحدتیه به‌منظور تامین آب شرب 239 هزار نفر از جمعیت شهرهای این استان بوده که با فرمان رئیس‌جمهور آغاز شد.
همچنین، عملیات اجرایی شش پروژه برقی در بخش فوق توزیع و انتقال شامل پست‌های برق 230 کیلوولت "شبانکاره"، 132 کیلوولت "جائینک" و 66 کیلوولت "هلیله" و سه خط 132 کیلوولت ارتباطی "جائینک"، خط 230 و 63 کیلوولت "شبانکاره" آغاز شد.
طرح‌های بخش برق با اعتبار 899 میلیارد ریال توسط برق منطقه‌ای فارس، به‌منظور رفع مشکلات شبکه در تامین برق مشترکان جدید و تامین بخشی از برق موردنیاز برای پمپاژ آب شهر بوشهر به مرحله اجرا درآمد.