شناسهٔ خبر: 31777062 - سرویس بین‌الملل
منبع: رجا | لینک خبر

چرا کسی به عامل جنایت نیوزیلند نمی‌گوید «تروریست مسیحی»؟!

روی خشاب سلاح تروریست نیوزیلندی، که ده‌ها مسلمان را به خاک و خون کشید نام فرماندهان اروپایی که در گذشته با مسلمانان جنگیدند نوشته شده، اما رسانه‌های "معتبر جهان" می‌گویند انگیزه مشخص نیست!

صاحب‌خبر -
روی خشاب سلاح تروریست نیوزیلندی، که ده‌ها مسلمان را به خاک و خون کشید نام فرماندهان اروپایی که در گذشته با مسلمانان جنگیدند نوشته شده، اما رسانه‌های "معتبر جهان" می‌گویند انگیزه مشخص نیست!
 
تبعیض عجیب علیه مسلمانان، رواج اسلام هراسی و نحوه خبررسانی رسانه‌های فارسی زبان خارج‌نشین، در جریان حمله تروریستی در نیوزیلند که دست کم ۴۹ کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت، مورد نقد جدی کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. برخی از توییت‌های کاربران ایرانی در این زمینه را می‌خوانید:
 
اسپینوزا: تروریستی که ۴۹ انسان را در نیوزیلند با تیرباران کشت، روی خشاب‌های سلاحش نام فرماندهان اروپایی که در گذشته با مسلمانان جنگیدند را نوشته بود، او پیش از حمله هم مانیفست ۸۷ صفحه‌ایش علیه مسلمانان را در اینترنت منتشر کرد. اما رسانه‌های "معتبر جهان" معتقدند انگیزه مهاجمان مشخص نیست!
 
امیر سیدین: طرف توی نیوزیلند دوربین وصل کرده به خودش، رفته توی دو تا مسجد و ۲۷ نفر رو کشته و تصویر رو پخش زنده کرده؛ احتمالاً میشه یه بیمار روانی و تمام! حالا اگه مسلمان بود الان همه‌ی شبکه‌های دنیا داشتن درباره "تروریست"های مسلمان حرف می‌زدند. چرا به جانی نیوزیلند نمی‌گید "تروریست مسیحی" مثلاً؟ فقط مسلمون‌ها ماشه رو بکشن باید توی تیتر و متن خبر، دین و مذهب‌شون بولد بشه؟
 
حسین کازرونی: ۵۰ کشته از مرد و زن و کودک مسلمان در نیوزیلند؛ راستگرایان افراطی و صهیونیست از تجهیز داعش و اسرائیل تا دست به اسلحه شدن مستقیم؛ همه تلاش‌شان را برای نابودی مسلمین می‌کنند. حالا باز شما چپ و راست کن؛ شیعه و سنی کن؛ خط کشی کن! ترامپ‌های جهان در حال پاره‌پاره کردن امت محمد (ص) هستند.
 
حمید بعیدی‌نژاد (سفیر ایران در لندن): مدیران ارشد BBC فارسی چقدر برای تروریستی نخواندن حملات داعش و تجزیه طلبان در ایران توجیهات آوردند.اما از نظر BBC فارسی فقط یک معیار برای تروریستی بودن حملات وجود دارد و آن حملاتی است که علیه انگلیس صورت گیرند. لذا چاقو کشی در لندن تروریستی است اما قتل عام در نیوزیلند فقط حمله است.
 
 
وحید قره‌باغی: نزدیک به سی نفر در حمله به دو مسجد در نیوزیلند کشته می‌شوند و این تیتری است که بی بی سی فارسی می‌زند: 'تلفات قابل توجه' وقتی قربانی این چنین حملاتی مسلمانان و غیراروپاییان هستند این نوع پوشش خبری این رسانه مخصوص است.
 
امیرعلی صفا: تروریست‌های حمله‌کننده به مسجد کریست‌چرچ در فهرست‌های امنیتی استرالیا یا نیوزیلند نبودند، در صورتی که بارها به صورت آنلاین تهدید کرده بودن مسلمانان رو می‌کشند. اما وقتی که یک مسلمان به طور ناگهانی ریش بلند می‌کنه یا با فلسطینی‌ها احساس همبستگی کنه، فوراً به فهرست تحت نظارت وارد میشه.
 
محمدرضا طایفه: تروریستِ فاجعه‌ی نیوزیلند در مانیفستی که قبل از کشتار منتشر کرده‌است دونالد ترامپ را ستوده است زیرا ترامپ "سمبلِ نوآفرینیِ هویتِ سفید حولِ هدفی مشترک است".
 
شهاب اسفندیاری: نخست‌وزیر استرالیا که خودش از فعال‌ترین چهره‌های اسلام‌هراس و ضدمهاجر محسوب می‌شود، تأیید کرده که «یک استرالیایی نژادپرستِ افراطیِ تروریست» در بین عاملان کشتار ۴۰ مسلمان در مسجدی در نیوزیلند بوده. اسلام‌ستیزی را خودش ترویج می‌کند، کشتار را محکوم می‌کند!
 
منبع:مهر